از سوی جهاددانشگاهی قم انجام شد؛

تجلیل از خانواده شهیدان عاصمی و صحرایی به مناسبت روز شهدا

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۰ کد : ۶۹۶۱۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۰
به مناسبت فرا رسیدن ۲۲ اسفند روز شهدا از خانواده شهیدان عاصمی و صحرایی تقدیر شد.
تجلیل از خانواده شهیدان عاصمی و صحرایی به مناسبت روز شهدا

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، مراسم تقدیر از خانواده  شهید سیدیحیی صحرایی و شهید سردار حاج عباس عاصمی امروز ۲۲ اسفندماه با حضور حامد حیاتی، رییس جهاددانشگاهی قم؛ علی حسینی، معاون فرهنگی این واحد؛ لیلا ناصرپور، معاون پژوهشی جهاددانشگاهی قم و جمعی از کارکنان واحد قم برگزار شد.
در این مراسم از سعیده صحرایی از کارکنان جهاددانشگاهی قم و خواهر شهید سیدیحیی صحرایی و مسیب عاصمی از کارکنان جهاددانشگاهی و برادر شهید سردار حاج عباس عاصمی، تقدیر شد.
حامد حیاتی، رییس جهاددانشگاهی قم با اشاره به اینکه برای دستیابی به آرمان‌های متعالی نظام مقدس اسلامی باید توصیه‌های شهدا را به صورت عملی در زندگی به کار بست، اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته بر وصیت‌نامه‌های شهدا مشخص شد برخی محورها مانند یاد امام حسین(ع)، حفظ حجاب، حمایت از ولی فقیه و منتظر ظهور بودن و نماز اول وقت در تمام وصیت‌نامه‌های شهدا مشترک است.
وی توجه به مهدویت را یکی از محورهای وصیت‌نامه مشترک شهدا قلمداد کرد و ابراز کرد: شهدا بر این باور بودند که انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان است.
حیاتی تاکید شهدا در وصیت‌نامه‌های خود مبنی بر حمایت از ولی فقیه در عصر غیبت را مورد توجه قرار داد و گفت: در عصر غیبت وجود ولایت فقیه چراغی برای رسیدن به قله متعالی است.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه اوج توصیه مشترک شهدا در وصیت نامه حاج قاسم متبلور است، تصریح کرد: حاج قاسم در وصیت نامه خود اشاره دارد که جمهوری اسلامی حرم است اگر آن حفظ شود تمام حرم‌ها حفظ می‌شود.
یادآور می‌شود، شهید سید یحیی صحرایی فرزند سید تقی در سال 1343 در شهر مقدس قم چشم به جهان گشود. او در تاریخ 18/12/62 در منطقه عملیاتی خیبر (جزیره مجنون) بر اثر اصابت گلوله دشمن به ناحیه گردن و اثرات بمب شیمیایی به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
سردار شهید عباس عاصمی، بعدازظهر پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۳۹۰ در منطقه عملیاتی درگیر با گروه پژاک در هنگام سرکشی از پاسگاه‌های آن منطقه، ماشین‌شان توسط دشمن منفجر شد و همراه پنج تن دیگر به شهادت رسیدند.

کلید واژه ها: تکریم شهدا روز شهدا جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :