داستان‌های فراز و نشیب راه اندازی کسب و کارهای نوپا در چهارمین صندلی تجربه

۱۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۳ کد : ۶۹۴۳۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۵
چهارمین صندلی تجربه با موضوع "داستان های فراز و نشیب کسب و کارهای نوپا به همراه معرفی استارتاپ بوبام‌زی در روز سه شنبه ۱۵ اسفندماه در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
داستان‌های فراز و نشیب راه اندازی کسب و کارهای نوپا در چهارمین صندلی تجربه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم چهارمین صندلی تجربه با موضوع داستان های فراز و نشیب کسب و کارهای نوپا به همراه معرفی استارتاپ بوبام‌زی به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی شعبه دانشکدگان فارابی، در روز سه شنبه 15 اسفندماه در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
چهارمین صندلی تجربه میزبان دکتر حسین نورزاد؛ بنیان گذار بوبام‌زی، محمد فرمد؛ مشاور کسب و کار و احسان نورزاد، هم بنیان‌گذار بوبام‌زی بود.
محمد فرمد، مشاور کسب و کار و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی از دانشگاه تهران در خصوص اینکه آیا همه افراد می بایست کارآفرین باشند، گفت: لزوماً اینگونه نیست؛ درحال حاضر تعداد کسانی که کارآفرین هستند کم است و این به این معناست کسی که می‌خواهد کارآفرین باشد باید دارای یکسری ویژگی‌هایی باشد که بتواند در صورت شکست در یک پروژه ناامید نشود و به دنبال رفع مشکلات باشد.
فرمد با بیان اینکه کارآفرینی کاری پراز ریسک و سرشار از ابهام است، گفت: یکی از ویژگی کسانی که کارآفرین هستند استقلال طلبی است؛ چرا که فرد کارآفرین دیگر تحت امر هیچ مدیری نیست و خودش باید در شرایط مختلف تصمیمات درست و به‌جا اخذ کند.
همچنین حسین حسینی نورزاد، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و بینان گذار بوبام‌زی، گفت: افرادی که علاقه مند به کارآفرینی هستند در ابتدا باید یک بررسی اولیه در خودشان انجام دهند و ببیند که از نظر ویژگی‌های شخصیتی متعلق به دنیای کارآفرینی هستند و یا دنیای کارمندی چرا که دنیای کارآفرینی با دنیای کارمندی بسیار متفاوت است.
وی گفت: معمولاً انسان‌ها در دو دوره بیشتر به کارآفرینی فکر می‌کنند اولی در جوانی و دوم زمانی که به پختگی کامل دست پیدا کردند چرا که در این دوره به دنبال این هستند که مستقل باشند و خودشان را به جامعه معرفی کنند.
در ادامه این نشست احسان حسینی نورزاد، بنیان گذار بوبام‌زی گفت: کسانی که به کارآفرینی فکر می‌کنند باید دارای یکسری ویژگی‌ها و خصلت هایی باشند که به محض شکست در یک پروژه دوباره بتوانند از نو شروع کنند و درجا نزنند. بنده تعداد افراد کارآفرین بسیاری را در مسیر شغلی خودم مشاهده کردم که روحیه کارآفرینی نداشتند.
گفتنی است؛ در پایان برنامه به سوالات دانشجویان پاسخ داده شد.


نظر شما :