نشست بررسی پیش نویس "طرح سند جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم" برگزار شد

۱۰ اسفند ۱۴۰۲ | ۲۲:۰۰ کد : ۶۹۱۷۳ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۰
نشست بررسی پیش نویس "طرح سند جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم "با همکاری استانداری و سازمان فناوری اطلاعات استان قم برگزار شد.
نشست بررسی پیش نویس "طرح سند جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم" برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان قم نشست بررسی پیش نویس "طرح سند جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قم" پنج شنبه 10 اسفند با حضور کارشناسان حوزه فناوری و اطلاعات استان در معاونت پژوهش جهاددانشگاهی استان قم برگزار شد.
مهندس علیرضا جعفری مدیر مرکز تخصصی فناوری اطلاعات پزشکی جهاددانشگاهی قم در ابتدای جلسه گفت: محور اصلی تنظیم سند جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد دیجیتال است و نتیجه و خروجی تنظیم این سند توسعه کسب و کارهای فاوا در استان خواهد بود.
جعفری گفت: سندی جامع ای که نوشته خواهد شد، مباحثی همچون دولت الکترونیک و امنیت را در بر خواهد گرفت. ولی رویکرد اصلی در حل این مباحث کمک گرفتن از کسب و کارهای فاوا و استارت آپ ها است.
مهندس علی رمضانی  ناظر اجرائی طرح سند جامع توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: سندی که تهیه می شود باید به گونه ای باشد که خواننده  پس از مطالعه آن متوجه نقاط قوت، ضعف و تهدید ها شود.
وی بیان کرد: اگر محور اصلی سند جامع، اقتصاد دیجیتال است، باید مشخص شود در فاز شناخت، چشم انداز و swot  سهم اقتصاد دیجیتال چقدر است؟ و وضعیت کنونی اقصاد دیجیتال استان باید در ابتدا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
رمضانی تصریح کرد: در تنظیم سند باید در ابتدا وضعیت درآمدی شرکت ها در حوزه فناوری اطلاعات، وضعیت نیروی انسانی که سرمایه اصلی شرکت ها هستند و همچنین محصولات تولیدی استان در حوزه فناوری بررسی و تحلیل گردد.
در ادامه این نشست  مهندس حائری دبیر نظام صنفی رایانه ای استان قم گفت: اکثر دیتا سنترهای قم دولتی هستند و در حوزه های تخصصی خود کار می کنند و نمی توان از کمک آنها در توسعه شرکت های حوزه فناوری اطلاعات استفاده کرد، در نتیجه تقویت دیتا سنترهای خصوصی، حمایت، ساز وکار آنها و نحوه ارائه خدمات توسط این شرکت ها  باید  در این طرح  مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی گفت: جهت جلوگیری از فرار نخبگان و شرکت های با کیفیت در حوزه های فناوری اطلاعات باید امکانات لازم، زیرساخت های خوب ارتباطی، دیتا سانتر های امن و تجهیزات مناسب فراهم گردد.
در ادامه جلسه نیز مهندس سالاری نماینده پارک علم و فناوری استان قم  با اشاره  به اینکه حوزه فعالیتهای فناورانه در جهان روزانه درحال تغییر و پیشرفت است، گفت: باید در تنظیم سند جامع بررسی گردد  که چه تکنولوژی هایی در جهان وجود دارد و چه زمانی این تکنولوژی ها وارد کشور و سپس استان خواهد شد و آینده و پیشرفت استان در حوز آی تی نیز  ترسیم گردد.

کلید واژه ها: سند جامع فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :