جلسه هم اندیشی جشنواره بین المللی مهدویت برگزار شد

جلسه هم اندیشی جشنواره بین المللی مهدویت برگزار شد

جلسه هم اندیشی جشنواره بین المللی مهدویت برگزار شد
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۱:۰۸ کد : ۶۸۰۳۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۱
جلسه هم اندیشی جشنواره بین المللی مهدویت به همت جهاد دانشگاهی قم در سالن جلسات شهید سلیمانی این واحد برگزار شد.
جلسه هم اندیشی جشنواره بین المللی مهدویت برگزار شد

جلسه هم اندیشی جشنواره بین المللی مهدویت با حضور حامد حیاتی؛ رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم، علی حسینی؛ معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، فخرالدین یوسف پور؛ مدیر خانه مطبوعات قم، ابراهیم سلیمانی رئیس انجمن عکاسان استان و نمایندگانی از جامعه المصطفی، اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم، جامعه الزهرا(س)، مرکز تخصصی مهدویت، حوزه هنری استان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد.

در ابتدای این نشست که به منظور هماهنگی و هم افزایی برخی نهاد‌های علمی و فرهنگی در راستای برگزاری جشنواره بین المللی مهدویت برگزار شد، علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری چهار دوره جشنوره مهدویت در سنوات گذشته، اظهار کرد: در چهار دوره برگزاری جشنواره ملی مهدویت سعی بر هم افزایی با مراکز علمی و تخصصی مهدویت داشتیم.

وی ادامه داد: سال گذشته چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت با محوریت "گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار" در پنج بخش ادبی، هنری، رسانه، کتابخوانی، ایده پردازی و نوآوری برگزار و نزدیک به 8 هزار و 500 اثر به دبیرخانه ارسال شد.

حسینی در ادامه برگزاری نشست‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف عکاسی، خلاقیت و ایده پردازی برای بیش از 4 هزار نفر به صورت رایگان، برگزاری اولین فتوماراتن مهدوی کشور را از فعالیت‌های شاخص جشنواره عنوان کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم اظهار کرد: بنا داریم امسال پنجمین جشنواره مهدویت را به صورت بین‌المللی برگزار کنیم و در همین راستا جلسات متعددی را با مراکز و دستگاه‌های مربوطه برگزار کردیم.

وی ضمن ارائه طرحنامه پیشنهادی تاکید کرد: محور اصلی جشنواره امسال با عنوان "انتظار و مقاومت اسلامی" در نظر گرفته شده است و در کنار بخش‌های هنری، ادبی، ایده پردازی و نوآوری، رسانه و فضای مجازی دو بخش ویژه بین المللی و کودک و نوجوان را نیز مورد توجه قرار دادیم.

حسینی اضافه کرد: در حوزه موضوعات، بخش‌های جشنواره، دبیران هر بخش و جوایز باید هم اندیشی صورت بگیرد؛ البته سعی کردیم موضوعات را با توجه به مباحث مطرح شده در جلسات گذشته با مراکز تخصصی مهدویت، مقالات در این حوزه و بیانات مقام معظم رهبری مشخص کنیم.

در ادامه این جلسه سایر اعضا نیز نظرات و پیشنهادات خود را در راستای برگزاری این جشنواره بیان کردند.

در این جلسه پیرامون ظرفیت‌‌ها و اعلام آمادگی برای همکاری در بخش‌های مختلف جشنواره، ارتقای کیفی و کمی آثار، بررسی بخش‌های ویژه بین المللی و کودک و نوجوان جشنواره، جذب حمایت‌ها، استفاده از تجربیات سنوات گذشته بحث و گفت‌وگو شد.

انتهای پیام

کلید واژه ها: جشنواره ملی مهدویت پنجمین دوره جشنواره ملی مهدویت جشنواره بین‌المللی مهدویت جهاددانشگاهی معاونت فرهنگی اولین جشنواره بین المللی مهدویت


نظر شما :