اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) از پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی بازدید کردند

۲۳ دی ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۶ کد : ۶۷۵۲۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۵۸
به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان قم و مرکز کارآفرینی دانشگاه حضرت معصومه(س)، روز دوشنبه ۱۸ دیماه ۱۴۰۲، با هدف آشنایی با آخرین دستاوردهای شرکت‌های خلاق و واحدهای فناور فرهنگی، جمعی از اعضای هیات علمی این دانشگاه از شرکت های خلاق حوزه فرهنگ و هنر در "سرای نوآوری صنایع خلاق" وابسته به پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی و پارک ملی هوا فضای سپاه بازدید کردند.
اعضای هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) از پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، جمعی از اساتید هیات علمی دانشگاه حضرت معصومه(س) روز دوشنبه 18 دیماه به مدت 3 ساعت از شرکت های خلاق "توسعه آموزش برابر"، "پردازش اطلاعات مالی بدان"، "نرم افزار برین"، "نرم افزار مدینو" ویژه جامعه پزشکی، استودیو "آروین"، شرکت استارت آپی "فوکوس فیلم" و تعدادی دیگر از شرکت های خلاق مستقر در "سرای نوآوری صنایع خلاق" بازدید کردند.

در این بازدید، چگونگی فعالیت شرکت های خلاق و همچنین نحوه تعامل دانشگاهیان با شرکت ها و سازوکارهای حمایتی از دانشجویان خلاق و ایده پرداز در گفتگو با مدیران عامل این شرکت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توضیحات لازم ارائه گردید.

لازم به ذکر است پارک ملی علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی وابسته به جهاددانشگاهی و دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ به عنوان اولین و تخصصی ترین پارک در حوزه ِاقتصاد فرهنگ، محیطی مناسب برای استقرار، رشد، توسعه و شکوفایی مؤسسات و شرکتهای فعال در حوزه های علوم انسانی و فرهنگ و هنر فراهم کرده است.

هدف اصلی این پارک، تسهیل در فرآیند خلق ایده، تولید و توزیع محصولات و خدماتی است که ماهیت فرهنگی و خالق دارند. زمینه های گردشــگری، موسیقی، صنایع دستی، صنایع دیداری و شنیداری، فناوری اطلاعات، هنرهای تجسمی، اســباب بازی و سرگرمی، دین و قرآن، طراحی محصول و گرافیک، چاپ و نشر، معماری، فناوریهای آموزشــی، هنرهای نمایشی، نقاشی، عکاسی، مد و پوشاک، رسانه، بازیهای رومیزی، تبلیغات و بازاریابی و.. از جمله حوزه های صنایع خالق و فرهنگی مورد نظر این پارک هستند.

حضور اساتید هیات علمی در پارک ملی هوا فضای سپاه و آشنایی با توانمندی های راهبردی موشکی، پهپادی، پدافندی و فضایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایان بخش این تور علمی و فناوری بود.

کلید واژه ها: پارک علم فناوری پارک ملی علوم وفناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی


نظر شما :