نسخه شادی در زندگی پیچیده شد

۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ | ۱۸:۲۰ کد : ۶۶۹۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۰۷
به همت جهاددانشگاهی واحد استان قم کارگاه "نسخه شادی در زندگی" در پردیس فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
نسخه شادی در زندگی پیچیده شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، روز دوشنبه 9 اردیبهشت ماه در قالب سومین مرحله از طرح "کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی"، کارگاهی توسط مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی جهاد دانشگاهی واحد قم با همکاری کانون همیاران پردیس فارابی در تالار دکتر الوانی همین موسسه با عنوان "نسخه شادی در زندگی" با ارائه‌ی سمیه‌ برقراری برگزار شد.

سمیه برقراری، پژوهشگر و مدرس جوان حوزه‌ی مهارت‌های زندگی و آسیب‌های اجتماعی، در این کارگاه که با محوریت «پیشگیری از افسردگی و افزایش نشاط در زندگی» برگزار شد، اظهار کرد: نشاط و افسردگی دو روی یک سکه‌اند یعنی افزایش نشاط در زندگی ، منجر به کاهش افسردگی می‌شود و مقابله با افسردگی و کاهش آن، منجر به افزایش نشاط می‌شود.

وی بر نقش مثبت ورزش و تندرستی بر شاد بودن تاکید کرد و افزود: بدون شک سلامتی جسمی، نشاط روانی را در پی خواهد داشت فلذا کسانی که ورزش می‌کنند ، کمتر دچار افسردگی می‌شوند.

این پژوهشگر  خاطرنشان کرد: باید با شناسایی و کنترل عواملی که در ما ایجاد افسردگی می‌کنند، جلوی پیشروی وحاد شدن افسردگی را از همان ابتدا بگیریم زیرا درمان و مقابله با افسردگی در زمانی که تازه نشانه‌های آن پدیدار شده‌است، ساده‌تر است.

برقراری در پایان تصریح کرد: یکی از عواملی که این روزها منجر به بروز علائم افسردگی در جوانان شده‌است، استفاده‌ی بیش از حد و کنترل نشده از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی است؛ بهتر است با مدیریت بهتر این امکانات مفید، آسیب‌های آن را به حداقل برسانیم.

جهاد دانشگاهی استان قم، در سلسه‌ کارگاه‌هایی که از آذرماه سال گذشته تاکنون برگزار کرده‌است قصد دارد با پرداختن به آسیب‌هایی که بیش از سایر آسیب‌های اجتماعی، خانواده را تهدید کرده‌است، از شیوع و تشدید آن جلوگیری کند و در همین راستا تاکنون بیش از ۱۰ کارگاه برگزار کرده‌است.

گفتنی است شرکت در این کارگاه‌ها برای تمامی دانشجویان آزاد و رایگان است و قرار است در هفته‌های آینده  جلسات دیگری از این مجموعه کارگاه‌ها برگزار شود که از کانال @JD_QOM_FARABI اطلاع رسانی خواهد شد؛ به شرکت کنندگان در این کارگاه‌ها ازطرف جهاد دانشگاهی استان قم گواهینامه‌ی معتبر اعطا می‌شود

 

کلید واژه ها: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران شعب جهاددانشگاهی


نظر شما :