سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲ | ۱۳:۳۵ کد : ۶۶۳۰۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۲
سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم امروز ۲۲ آذرماه با حضور دکتر نجمه یزدان فر، مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان، زینب عبداللهی، مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم و دکتر حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد.
سومین نشست هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد

دکتر نجمه یزدان فر مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان در سومین نشست از سلسله نشست‌های هم‌اندیشی بانوان جهاد دانشگاهی استان قم که امروز ۲۲ آذرماه در دانشگاه قم برگزار شد، اظهار کرد: سعی جهاد دانشگاهی از زمان تولد این نهاد انقلابی بر این بوده که در ساختار نیروهای انسانی الگوی سوم زن مسلمان را پیاده کند.

بانوان جهاددانشگاهی زنان فرهیخته اجتماع هستند

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی با مفاهیم فرهنگی و ارزشی شکل گرفته است، افزود: نیروهای ابتدایی هسته جهاد دانشگاهی دانشجویانی بودند که از فرصت انقلاب فرهنگی برای ایجاد ارتباط دانشگاه و صنعت و ارزش‌های انقلاب اسلامی استفاده کردند.

یزدان فر بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از بدنه جهاد دانشگاهی را بانوان فرهیخته و توانمند تشکیل می‌دهند که در حوزه‌های مختلف پژوهش، آموزش و فرهنگ فعالیت می‌کنند.

مشاور رئیس جهاد دانشگاهی در امور بانوان، تاکید کرد: بانوان جهادگر همواره سعی داشتند که در کنار خانواده و تربیت فرزندان صالح تکلیف خود را در قبال انقلاب ادا کنند.

وی ادامه داد: استان قم به لحاظ حضور جهادگران و نیروی انسانی و هم چنین شرایط فرهنگی یکی از تابلوهای درخشان جهاد دانشگاهی محسوب می‌شود.

جهاددانشگاهی به تعالی زنان توجه جدی دارد

 

همچنین در ادامه این نشست حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم، بیان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و همچنین اتفاقاتی که سال گذشته با محوریت هجوم بر جامعه زنان داشتیم، برگزاری سلسله نشست‌های معرفتی و بصیرتی را ویژه بانوان جهادگر آغاز کردیم.

وی با بیان اینکه رویکرد این نشست ها مباحثه محور است، اظهار کرد: در این سلسله جلسات کتاب «عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری» توسط استادی که برای آن تعریف شده آموزش داده می‌شود اما صرف آموزش نیست بلکه همه کارکنان به مطالعه مباحثه‌گونه این کتاب زیر نظر استاد می‌پردازند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به برگزاری برنامه‌هایی در خصوص خانواده محوری و فرزندآوری اهتمام جدی دارد.


نظر شما :