خون بند ناف یک منبع فوق العاده سلول های بنیادی است

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۲۰:۲۰ کد : ۶۵۹۱۳ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۰
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان گفت: طی سه دهه گذشته خون بند ناف نقش خود را به عنوان یک منبع یک منبع جایگزین سلول های بنیادی در پیوند آلوگرافت تثبیت کرده است.
خون بند ناف یک منبع فوق العاده سلول های بنیادی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، مرتضی ضرابی مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان در نشست علمی «سلول‌های بنیادی خون بند ناف و کاربردهای بالینی آن» که در بیمارستان آیت الله گلپایگانی برگزار شد، اظهار داشت: طی سه دهه گذشته خون بند ناف نقش خود را به عنوان یک منبع یک منبع جایگزین سلول های بنیادی در پیوند آلوگرافت تثبیت کرده است.

وی گفت: بیش از ۷۵۰ هزار واحد خون بند ناف با درجه بالینی، اکنون در شبکه بین المللی سلول های بنیادی خون ساز خون بند ناف نوزادان و بانک های زیستی سلول های ایمنی موجود است.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان با بیان این که امروزه آزمایش های بالینی که از خون بند ناف به عنوان منبعی برای استخراج سلول های ایمونوتراپی استفاده می کنند، اهمیت بسیاری پیدا کرده اند، ابراز کرد: انتظار داریم که استفاده از خون بند ناف به عنوان منبع سلول های ایمونوتراپی در این دهه افزایش یابد.

ضرابی عنوان کرد: از آغاز سلول درمانی پیشرفته با خون بند ناف تا پایان سال، ۲۶۷ کارآزمایی بالینی خون بند ناف در سراسر جهان ثبت شده است، طبق بررسی های اخیر از این تعداد، ۱۱۰ کارآزمایی در ۲۸۱ مکان در حال جذب بیمار هستند و تا پایان سال ۲۰۲۱، تعداد ۴۶۴ کارآزمایی با بافت بند ناف و ۱۵۱ کارآزمایی با سایر بافت های پری ناتال یا ترکیبی از بافت های پری ناتال انجام شده است.

کلید واژه ها: بانک خون بند ناف


نظر شما :