یافته‌های پژوهشی؛ امروز در بالین بیماران نمود دارد

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۶ کد : ۶۵۸۶۷ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۵
لیلا ناصرپور معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم، در نشست علمی «سلول‌های بنیادی خون بند ناف و کاربردهای بالینی آن» که امروز ۱۵ آذرماه در سالن اجتماعات بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری، عنوان کرد: نمود یافته‌های پژوهشی ما، امروز در بالین بیماران خود را نشان می‌دهد.
یافته‌های پژوهشی؛ امروز در بالین بیماران نمود دارد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، معاون پژوهشی این واحد گفت: تولید علم و مشکل محور بودن پژوهش یکی از الگوهای مهم است، افزود: نمونه آن را باید در بانک خون بند ناف دید که در حقیقت این مشکل در کشور احصاء و نیاز به آن احساس شد و لذا گروه‌های پژوهشی تشکیل و در این زمینه تحقیقات و مطالعاتی انجام شد، و در نهایت خروجی این پژوهش به صورت علم در اختیار بیماران قرار گرفت.

ناصرپور اظهار کرد: پژوهش‌ها باید به سمتی حرکت کند که نظام مسائل کشور احصاء و راه حلی برای آن ارائه شود در جهاد دانشگاهی قم سعی کردیم بر اساس همین الگو حرکت کنیم.

وی ادامه داد: اولین مرکز درمان ناباروری در استان قم را جهاد دانشگاهی تاسیس کرده است و بیش از دهه است که در حال ارائه خدمات به بیماران بومی و حتی بیماران بین المللی هستیم.

ناصرپور اظهار کرد: سالانه 50 هزار زوج نابارور برای دریافت درمان مراجعه می‌کنند و آنچه برا ما پژوهشگران مهم است این است که مشکلات بیماران را احصاء و در گروه‌های پژوهشی برای آن‌ها راه حل پیدا کنیم.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم در دو گروه پژوهشی، سلول‌های بنیادی و بیولوژی تولید مثل سعی کردیم پژوهش‌هایی را داشته باشیم که به بهبود کیفیت خدمات و همچنین به استفاده بهینه از منابعی که داریم کمک کند.

وی بیان کرد: همواره در گروه‌های پژوهشی سعی ما بر این بوده کیفیت خدمات رسانی را بهبود ببخشیم؛ البته در سال‌های اخیر به این مسئله بسنده نکردیم و با هم افزایی دانشگاه‌های مختلف از جمله علوم پزشکی و حتی دانشگاه صنعتی به تولید فناوری و یا تولید یک خدمت پرداختیم.

کلید واژه ها: بانک خون بند ناف


نظر شما :