علم، موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور است

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۵۴ کد : ۶۵۸۶۶ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۲
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم، با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری رویکرد مترتب بر علم در کشور باید حل‌المسائلی باشد، گفت: موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور، علم است لذا علم عزت و سلطنت به ارمغان می‌آورد.
علم، موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، حامد حیاتی سرپرست این واحد، در نشست علمی «سلول‌های بنیادی خون بند ناف و کاربردهای بالینی آن» که امروز ۱۵ آذرماه در سالن اجتماعات بیمارستان آیت‌الله گلپایگانی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به‌مناسبت ایام فاطمیه، بیان کرد: مقام معظم رهبری به آیت الله شب زنده‌دار توصیه داشتند، در بیانیه گام دوم انقلاب راهبردهای مختلفی برای تحقق تمدن نوین اسلامی مطرح کردیم و بر روی این بیانیه تأکید می‌کنیم تا مورد توجه همگان قرار بگیرد.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری ضمن بیان دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی، ۷‌محور اصلی را برای 40 سال دوم انقلاب ترسیم کردند؛ در متن این بیانیه، ۲۲ مرتبه بر کلمه جهاد تأکید داشتند و این مسئله از اهمیت کار و فعالیت جهادی است.

حیاتی بیان کرد: یکی از محورهای مهم این بیانیه که مقام معظم رهبری درخصوص آن تأکید کردند: «پس به پا خیزید و با جهش علمی که دارید دشمن کینه توز را ناامید کنید و این کار شدنی است»، محور علم و پژوهش است.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی در این مسیر پژوهش، با محوریت دانشمندان و پژوهشگران فرهیخته‌ای همچون شهید سعید کاظمی آشتیانی، و مطالعات گسترده‌ای که انجام می‌دهد، وارد این عرصه شده است؛ لذا در جهاد دانشگاهی استان قم احصاء نظام مسائل را دنبال می‌کنیم تا بتواند مرتفع‌کننده مسائل کشور باشد.

حیاتی بیان کرد: مرجعیت علمی برای ما یک مفهوم اعتقادی است؛ چنان که در قرآن مجید و روایات مأثور از ائمه (ع) در خصوص علم سفارش فراوان شده است و همچنین مقام معظم رهبری در اهمیت مرجعیت علمی بیان داشتند که «علم برای یک ملّت مهم‌ترین ابزار آبرو پیشرفت و اقتدار است».

وی با اشاره به اینکه داشتن مرجعیت علمی یکی از محورهای مورد تأکید مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است، تصریح کرد: مرجعیت علمی و حضور در جمع سرآمدان علمی و پژوهشگران برتر جهان و رویکرد مترتب بر این علم همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

حیاتی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری رویکرد مترتب بر علم در کشور باید حل‌المسائلی باشد، گفت: موتور محرک پیشرفت عزتمندانه یک کشور، علم است لذا علم عزت و سلطنت به ارمغان می‌آورد.

کلید واژه ها: بانک خون بند ناف


نظر شما :