جهاد دانشگاهی قم در زمینه نگهداری بند ناف در کشور سرآمد است

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۸:۲۸ کد : ۶۵۸۶۴ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۶
رئیس نظام پزشکی استان قم در نشست علمی «سلول‌های بنیادی خون بند ناف و کاربردهای بالینی آن》که در بیمارستان آیت الله گلپایگانی برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی قم در زمینه نگهداری بند ناف در کشور الگو و سرآمد است و بر خود می بالیم که چنین موسسات علمی و دانشگاهی بزرگی داریم.
جهاد دانشگاهی قم در زمینه نگهداری بند ناف در کشور سرآمد است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عادلی رئیس نظام پزشکی استان قم در این مراسم اظهار داشت: جایگزین کردن سلول های بنیادین می تواند کمک بسیاری در زمینه پیوند اعضا داشته باشد.

وی گفت: در برخی کشورها از جمله فرانسه اجازه فعالیت بانک های خصوصی نگهداری سلول های بنیادین را ندادند و تنها بانک های عمومی می توانند فعالیت کنند زیرا معتقدند که تجارت نباید مانع هدیه عضو انسان شود.

وی ابراز کرد: جهاد دانشگاهی قم در زمینه نگهداری بند ناف در کشور الگو و سرآمد است و بر خود می بالیم که چنین موسسات علمی دانشگاهی بزرگی داریم و امیدواریم این امر توسعه یابد.

رئیس نظام پزشکی استان قم گفت: امیدواریم اهدای بند ناف و نگهداری آن از نظر اخلاقی مسیر خوبی را طی کند و باید بررسی شود که این مرکز به تنهایی کافی است یا باید بانک خصوصی نیز وجود داشته باشد.

کلید واژه ها: بانک خون بند ناف


نظر شما :