مشاوره خانواده تبیین کرد؛

صرفا با هیجانات تصمیم به ازدواج نگیرید

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۷:۴۶ کد : ۶۵۳۲۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۰
 مشاور خانواده در خصوص لزوم شناخت واقعی در ازدواج گفت: سعی کنید صرفا با احساسات تصمیم به ازدواج نگیرید، بین منطق و احساس خود تعادل ایجاد کنید و با چشمان باز ازدواج کنید
صرفا با هیجانات تصمیم به ازدواج نگیرید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، فاطمه قدیری مشاور خانواده در کارگاه “۱۰ اشتباه در فرایند آشنایی” که در خوابگاه حضرت معصومه (س) دانشدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد گفت:  افراد باید در هنگام اشنایی یکدیگر را حمایت کنند و در فعالیت‌ها با یکدیگر همراه شوند برای مثال خانواده‌‌ها به فرزندان دانشجوی خود ممکن است زنگ بزنند، حمایت مالی داشته باشند، این ‌حمایت‌ها نوعی زبان عشق است که زوجین نیز این حمایت را باید داشته باشند.

وی افزود: در مرحله آشنایی، دختران باید توجه کنند که عشق باید مخلوطی از منطق و احساسات باشد چرا که در دوران آشنایی، شناخت طرف مقابل مهم است، نباید احساسات بر دختران غلبه کند و هیجانی تصمیم بگیرند تا در ازدواجشان دچار مشکل شوند پس لازم است که از  برخی جملات احساسی در دوران آشنایی، استفاده نکنند و با چشمان باز تصمیم بگیریم.

قدیری در ادامه با تشریح مراحل یک ازدواج موفق گفت: ازدواج به طور کلی چهار مرحله دارد، در مرحله اول باید ظاهر طرف را مورد ارزیابی قرار دهیم، ویژگی‌های ظاهری یعنی نوع آداب و معاشرت طرف و پوشش طرف مقابل می‌باشد، در مرحله دوم باید کلیات و ارزش‌های طرف مقابل را شناسایی کنیم و بیینیم که آیا ارزش‌های ما به یکدیگر شبیه است؟ در مرحله سوم وارد صمیمیت بیشتر می‌شویم و  جزییات بیشتری از زندگی فرد را کاوش می‌کنیم  ‌و در مرحله آخر تعهد به وجود می‌آید.


وی در ادامه با بیان عوامل ریسک‌زا برای ازدواج اظهارکرد: شغل یکی از عوامل مهم برای ازدواج است برای مثال افرادی که به واسطه شغلشان در شهرهای محتلف حضور می‌بایند ممکن است نتوانند حمایت لازم را از خانواده به عمل اوردند و نقش موثری برای فرزندان خود ایفا کنند و یا افرادی که منتسب به شغل‌های پر استرس هستند ممکن است در روابط عاطفی آن‌ها تاثیر مستقیم  بگذارد پس شغل از عوامل ریسک‌زایی است که می‌تواند مستقیم بر کیفیت روابط زناشویی تاثیر بگذارد.

وی افزود: سن یکی دیگر از عوامل ریسک‌زا است همیشه می‌گویند که خانم‌ها به واسطه تفاوت‌های بیولوژیک خود باید از مردان بزرگ‌تر باشند، بدانید که این قضیه همیشه صادق نیست در جامعه زوجینی وجود دارند که زنان از مردان از احاظ سنی بزرگ‌ترند اما همچنان زندگی خوبی را با هم تجربه می‌کنند، این رابدانید که اگر از لحاظ شناختی طرف مقابل متناسب با شما بود می‌توانید از اختلاف سنی در یک جاهایی چشم‌پوشی کنید.

مشاور خانواده درخصوص شروع نیاز به ازدواج گفت: نیاز عاطفی و ازدواج از سنین نوجوانی آغاز می‌شود، پس باید بدانیم وقتی وارد این سن می‌شویم برنامه‌ریزی درست و اساسی برای ازدواج داشته باشیم و باید برای ازدواج ارزش‌های ما مشخص شود.

وی با بیان شناخت لزوم شناخت همسر ایده‌آل اظهار کرد:  باید در هنگام آشنایی معیارهای طرف مقابل را در خصوص یک همسر ایده‌آل بفهمیم و زبان عشق وی را دریابیم، یعنی بدانیم که تعریف  او از مفاهیمی همچون خیانت و یا درکنار هم بودن چیست؟ چرا که تعاریف انسان‌ها از مفاهیم تفاوت می‌کند.


این مشاور خانواده در پایان گفت: توانایی حل تعارضات در طرف مقابل را بسنجیم، یعنی باید بفهمیم برای مثال ممکن است تعارضی بین اعتقادات وی و خانواده‌اش رخ دهد، حال باید دید که راه‌حل او در مقابل حل این تعارضات چیست؟ آیا فرار می‌کند؟ پرخاشگری می‌کند؟ به  طور کلی روش‌های توانایی حل مسئله وی را ارزیابی کنید.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :