اولین شهردار زن قم تصریح کرد؛

مهارت‌های لازم برای زندگی را کسب کنید

۰۴ آذر ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۷ کد : ۶۵۳۱۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۸۱
اولین شهردار زن قم با اشاره به لزوم یادگیری مهارت‌های گوناگون بخصوص در دوران دانشجویی گفت: سعی داشته باشید علاوه بر کسب علم در دوران دانشجویی، مهارت‌های ضروری را یاد بگیرید تا بتوانید آینده شغلی موفقی‌ داشته باشید.
مهارت‌های لازم برای زندگی را کسب کنید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، فائزه قمی، اولین شهردار زن شهر قم در کارگاه هدف‌گذاری در دوران تحصیل که به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قم و انجمن های علمی دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد، در خصوص تعریف یادگیری گفت: بر طبق تعریف یونسکو، یادگیری یعنی بتوانیم از دانسته‌ها و ایده‌ها در جهت تغییر در زندگی استفاده کنیم، تا زمانی که تغییری در زندگی خود ایجاد نکنیم، با بی‌سواد هیچ فرقی نخواهیم داشت.

وی افزود: در سال ۲۰۱۲،  ۱۲ تعریف برای سواد تعریف شد که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم، اولین سواد، سوادعاطفی بود بدان معنا که دوست داشته شدن و دوست داشتن را یاد بگیریم، دومین سواد، سواد ارتباطی است، یعنی یاد بگیریم چگونه با دیگران ارتباط برقرار کنیم، سومین سواد، مالی است، بدانیم که چگونه پول خود را در زندگی مدیریت کنیم.

قمی با اشاره به دیگر سوادهایی که لازم است کسب کنیم اظهار کرد: سواد رسانه‌ای از مهم‌ترین سواد ها است، باید بشناسیم که کدام رسانه‌ها حقیقت را می‌گویند، سواد نژادی داشته باشیم، یعنی بدانیم که اتباع هم محترم هستند و باید شان و شخصیت آن‌ها را حفظ کنیم و سواد تحلیلی وانرژی از دیگر سواد‌ها هستند.

وی با تشریح مهارت‌های مورد نیاز هر فرد گفت: مهارت‌های فکری داشته باشیم یعنی تفکر نقادانه را در خود پرورش دهیم و فکر کردن صحیح را بیاموزیم، در کنار این مهارت، مهارت‌های ارتباطی را نیز یاد بگیریم، فن بیان و مذاکره را بیاموزیم تا دیگران جذب صحبت کردن ما باشند و بتوانیم بر دیگران تاثیر بگذاریم.

وی تصریح کرد: مدیریت احساس و انرژی را فرا گیریم، مفهومی به تام هوش EQ وجود دارد که با بالا بردن این هوش می‌توانیم توانایی همدلی و درک کردن دیگران را کسب کنیم، درنهایت مهارت مالی را خیلی خوب فرا بگیرید تا بتوانید کسب درآمد خوبی داشته باشید.

قمی در پایان با اشاره به نحوه یادگیری افراد بیان کرد: امروزه اقشار مختلف جامعه با کمبود وقت مواجه هستند، اما به گفته برایان تریسی، سخران انگیزشی همیشه برای کارها و اولویت‌های مهم وقت وجود دارد، جالب است بدانید شما برای یادگیری یک مهارت تنها ۲۰ ساعت زمان نیاز‌ دارید و با یادگیری مهارت، می‌توانید در راستای ارتقا موفقیت شغلی خود گام بردارید.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان


نظر شما :