یادواره شهدای مدافع حرم با همکاری سپاه علی ابن ابیطالب (ع) برگزار می‌شود

۲۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۹:۰۵ کد : ۶۴۶۴۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۹۲
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب گفت: یادواره شهدای مدافع حرم نیز با رونمایی از وصیت نامه شهدای مدافع حرم در این اجلاس بطور رسمی آغاز خواهد شد که این یادواره نیز در اولین مرحله به شهدای دانشجو و طلبه خواهد پرداخت.
یادواره شهدای مدافع حرم با همکاری سپاه علی ابن ابیطالب (ع) برگزار می‌شود

حامد حیاتی سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این دیدار با اشاره به برگزاری گردهمایی روسای واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی در استان قم طی آذرماه افزود: دلیل برگزاری این اجلاس در قم اهمیت جهاد تبیینی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و قم پتانسیل لازم را در این زمینه دارد.

وی با اشاره به آغاز بکار پنجمین جشنواره مهدویت در مراسم پیش رو افزود: پوستر این جشنواره با محوریت مقاومت در این اجلاس رونمایی خواهد شد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: یادواره شهدای مدافع حرم نیز با رونمایی از وصیت نامه شهدای مدافع حرم در این اجلاس بطور رسمی آغاز خواهد شد که این یادواره نیز در اولین مرحله به شهدای دانشجو و طلبه خواهد پرداخت.

وی تاکید کرد: یادواره شهدای مدافع حرم با محوریت شهدای دانشجو و طلبه برگزار می شود که برای انجام این امر جمع آوری وصیت نامه، زندگی نامه و مکتوب سازی تاریخ شفاهی زندگی شهدا انجام می گیرد و برای رسیدن به این منظور در نظر داریم آموزش‌هایی را در خصوص ثبت و تنظیم تاریخ شفاهی ویژه دانشجویان برگزار کنیم.

در ادامه سردار محمد رضا موحدی فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب اظهار داشت: هر همکاری که لازم باشد برای موفقیت این یادواره انجام خواهیم داد، از این رو پیشنهاد می کنیم جلسه دیگری با حضور نمایندگان جهاد دانشگاهی، سپاه، بنیاد شهید و امور ایثار گران و کنگره ملی شهدا برگزار شود تا فهرست شهدای مدافع حرم که دانشجو یا طلبه بوده اند در آن جلسه بررسی و وصایا یا زندگی نامه های این عزیزان جمع آوری شود

موحدی در ادامه گفت: سپاه در سطح استان برنامه های فرهنگی و اجتماعی بسیاری را در حال اجر دارد و در طول سال نیز نظر سنجی و افکار سنجی انجام می گیرد که امیدواریم بتوانیم از اقدامات جهاد دانشگاهی نیز در این زمینه بهره مند شویم.

وی گفت: در حوزه اشتغال چهار جامعه هدف وجود دارد که باید جلسات مشترک در این زمینه برگزار شود که در میان آن ها در زمینه جهاد سازندگی و زنان سرپرست خانوار باید برنامه ریزی خاص انجام گیرد.

موحدی عنوان کرد: مهارت آموزی سربازان جز تاکیدات مقام معظم رهبری بوده که سرباز پس از پایان خدمت بتواند مهارتی کسب کند که در این زمینه مسابقات مهارت آموزی میان سربازان در حال برگزاری است.

کلید واژه ها: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران - لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع) یادواره شهدای مدافع حرم


نظر شما :