سلسله کارگاه‌های "چگونه ریسک ازدواج خود را کاهش دهیم" آغاز شد

۱۵ آبان ۱۴۰۲ | ۰۹:۵۷ کد : ۶۴۴۵۰ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۶
اولین کارگاه از سلسله کارگاه‌های "چگونه ریسک ازدواج خود را کاهش دهیم" به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی قم و همکاری همیاران سلامت روان در دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران برگزار شد.
سلسله کارگاه‌های "چگونه ریسک ازدواج خود را کاهش دهیم" آغاز شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، فاطمه قدیری، مدرس تربیت مربی مهارت‌های زندگی و مشاور خانواده در اولین جلسه از سلسله کارگاه‌های پیش از ازدواج با موضوع "چگونه ریسک ازدواج خود را کاهش دهیم" در پاسخ به این سؤال که با چه کسانی نباید ازدواج کرد، گفت: با کسانی که موادمخدر مصرف می‌کنند، افرادی که بسیار زود و به‌صورت نامتعارف خشمگین می‌شوند، افرادی که مسئولیت‌پذیر نیستند و کنترل‌گرند، نباید ازدواج کرد.

وی افزود: هم‌چنین با افرادی که از نظر اجتماعی و عقلی در کودکی مانده و بالغ نشده‌اند و مدیریت مالی ندارند نیز نباید ازدواج کرد، به علاوه با افرادی که هدفمندی و انگیزه ندارند وغیرقابل اعتماد هستند، افرادی ‌‌که عواطف و احساسات خود را بروز نمی‎دهند، کسانی که روابط قبلی خود را التیام نداده‌اند نیز نباید ازدواج کرد.

مشاور خانواده بیان کرد: برخی از افراد دارای خانواده آزارگر هستند و علاوه بر این، خود نیز نمی‌توانند از همسرشان در برابر آزارهای خانواده‌ حمایت کنند، با این افراد نیز نباید ازدواج کرد.

قدیری در تشریح ویژگی‌های افراد نامناسب برای ازدواج تصریح کرد: افراد دارای تفاوت سنی زیاد، تفاوت‌های دینی، اجتماعی، قومی، تحصیلی با یکدیگر برای ازدواج مناسب نیستند، هم‌چنین افرادی که از هم دور هستند و یا رسم ازدواج دختران دو خانواده باهم، موقعیت مناسبی برای ازدواج نیست.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران سلسله کارگاه های چگونه ریسک ازدواج خود را کاهش دهیم


نظر شما :