یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم برگزار می‌شود

۰۹ آبان ۱۴۰۲ | ۱۶:۱۸ کد : ۶۴۱۶۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۶۱
سرپرست جهاد دانشگاهی واحد استان قم در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: جشنواره مهدویت و یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم توسط جهاد دانشگاهی استان برگزار می‌شود.
یادواره شهدای دانشجوی مدافع حرم برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، حامد حیاتی سرپرست این واحد در این دیدار ضمن قدردانی از زحمات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری جشنواره مهدویت اظهار داشت: همکاری فکری و معنوی این اداره کل به ویژه در جشنواره مهدویت و شهدای مدافع حرم موجب انجام اقدامات مطلوب‌تر می‌شود.

وی گفت: جهاد دانشگاهی در حال پیگیری دو مساله فرهنگی است که شامل برگزاری جشنواره ملی مهدویت با رویکرد جدید و همچنین برگزاری یادواره شهدای دانشجوی حرم می‌شود.

در ادامه علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، با اشاره به در پیش رو بودن پنجمین دوره جشنواره مهدویت اظهار داشت: در پنجمین دوره این جشنواره به حوزه‌های مقاومت با توجه به داستان‌های آخرالزمانی ورود کرده‌ایم.

وی گفت: با توجه به رسالت‌های این نهاد در حوزه دانشگاهی، یادواره شهدا با رویکرد دانشجویان مدافع حرم برگزار می‌شود که در این زمینه به جمع آوری وصایا اقدام شده و دوره‌های آموزشی نیز برگزار می‌شود تا خانواده‌ها به روایت گری از شهدای خود بپردازند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم عنوان کرد: جهاد دانشگاهی طی سال‌های گذشته کتابخانه‌هایی راه اندازی کرده است و هزار جلد کتاب از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا شد و در دو کتابخانه مناطق کم برخوردار نیز با همکاری این اداره کل، مخزن کتاب را فعال خواهیم کرد.

حسینی گفت: در مجموعه‌های خبری جهاد دانشگاهی ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد و پرونده‌های خبری در مناسبات خاص باز می‌شود که این امر نیازمند حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه جشنواره مهدویت خروجی محور است، افزود: جهاد دانشگاهی در زمینه مهدویت به دنبال هم افزایی با سایر دستگاه هاست و در این جشنواره دیدگاه آموزشی و ترویجی وجود دارد.

وی با بیان اینکه مرکز نوآوری شتاب دهی در جهاد دانشگاهی فعال است، افزود: اقدامی تحت عنوان میز ایده در دانشگاه ها اجرا شده تا ایده های دانشجویان را دریافت کنیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: یک حلقه متفکر در هفت دانشگاه به عنوان هسته مرکزی وجود دارد و تصمیم گیری مستقل دارند و ذیل آن ۳۴ مهارت تعریف شده و به دانشجویان به صورت رایگان آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

در ادامه این دیدار محمد علی عموزاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: سال گذشته هزار جلد کتاب جهت استفاده در کتابخانه‌ها در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت و ا مسال دو برابر آن مقدار یا بیشتر در اختیار می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه باید فهرستی برای اولویت‌های فرهنگی استان وجود داشته باشد، افزود: مشکل بزرگ بخش‌های مختلف استان نبود سالن مطالعه است، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کتاب های مورد نیاز برای کتابخانه های روستایی که توسط جهاد دانشگاهی احداث می شود را تامین خواهد کرد، سال گذشته هزار جلد کتاب جهت استفاده در کتابخانه‌ها در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفت و امسال دو برابر آن مقدار یا بیشتر در اختیار این نهاد قرار خواهد گرفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر پرهیز از انجام کارهای خرد و کم تاثیر در حوزه فرهنگ سازی ابراز کرد: جشنواره مهدویت باید معرفت مردم را نسبت به امام عصر(عج) افزایش دهد و همگرایی موسسات، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در این زمینه نتایج مطلوب تری را به همراه خواهد داشت.

کلید واژه ها: دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم


نظر شما :