آغاز مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی در قم

۱۹ مهر ۱۴۰۲ | ۱۱:۴۴ کد : ۶۳۲۲۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۷
همایش ملی نکوداشت علامه ذوالفنون، حسن حسن‌زاده آملی(ره)، امروز، ۱۹ مهرماه با مشارکت جهاد دانشگاهی واحد استان قم در سالن همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آغاز شد.
آغاز مراسم نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی در قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در ابتدای این مراسم سعیدرضا منتظری، سرپرست بنیاد نخبگان استان قم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های بنیاد نخبگان تجلیل از بزرگان انسانی اسلامی است و این همایش در همین راستا انجام شد؛ ۲۰۰ مقاله به این همایش رسید و به‌دلیل جنبه‌های علمی و سلوک رفتاری ایشان مقالات وزین به دبیرخانه رسید که ۵۳ مقاله انتخاب شد.

وی ادامه داد: بنیاد نخبگان با همکاری سایر مراکز علمی و پژوهشی به تلاش‌های خود برای معرفی شخصیت‌های برجسته این حوزه ادامه می‌دهد و در این مسیر از همه ظرفیت‌های موجود استفاده می‌کند.

سرپرست بنیاد نخبگان استان قم افزود: از کتاب «در ثنای آفتاب» که در آن آثار علامه حسن‌زاده آملی در قالبی مشخص معرفی شده‌ است؛ تمبر یادبود نیز امروز با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رونمایی می‌شود.

منتظری گفت: این عالم بزرگ شخصیتی جامع داشتند و در ابعاد مختلف توانستند میان عرفان،‌ قرآن و برهان و نیز علوم نقلی و عقلی و همچنین بین معنا و صورت جمع ایجاد کنند و در نهایت ایشان علم و عمل را با هم درآمیختند.

یادآور می‌‎شود، این همایش با همکاری خبرگزاری بین المللی قرآن کریم و خبرگزاری دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی در امر اطلاع‌رسانی و انتشار اخبار برگزار شد.

کلید واژه ها: همایش بنیاد نخبگان استان قم


نظر شما :