رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قم با سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم دیدار کرد

۱۳ مهر ۱۴۰۲ | ۱۷:۰۱ کد : ۶۲۹۷۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی، رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری استان قم با حضور در جهاد دانشگاهی با سرپرست، معاونین و مدیران این نهاد انقلابی در استان قم دیدار و گفتگو کرد.
رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری قم با سرپرست جهاد دانشگاهی استان قم دیدار کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی تقوی رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم در دیدار با حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی که امروز ۱۳ مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی از مجموعه‌هایی است که متناسب با فضای دانشجویی تلاش زیادی دارد، اظهار کرد: قم با توجه ظرفیت‌های زیادی که دارد می‌تواند مرجع فعالیت‌های فرهنگی باشد و این خدمات فرهنگی را به سایر استان‌ها ارائه دهد؛ قم هنوز به این بلوغ مرجعیت نرسیده است در حالی که در ابعاد مختلف می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

همگرایی و انسجام بین دستگاه‌ها؛ عاملی برای قوت فعالیت‌های فرهنگی

وی ادامه داد: همگرایی و انسجام بین دستگاه‌ها باید زیاد باشد تا قدرت ملی زیاد شود و مسائل فرهنگی با قوت و قدرت بیشتری دنبال شود؛ هم‌چنین ضرورت دارد بانک اطلاعاتی از ظرفیت‌های نهادهای مختلف گردآوری شود.

تقوی اضافه کرد: جهاد دانشگاهی باید در جبهه انقلاب فعالیت کند و به عنوان‌ها و سمت‌های فردی توجه نکند، جبهه نیروهای انقلابی به صورت میدانی نه شعار گونه در کنار هم و در شوراهای مشورتی فعالیت‌های استان را پیش ببرند؛ ستاد فرماندهی کلان در کنار ستادهای کوچک‌تر در راستای مسائل مختلف استان تشکیل شود.

رییس نهاد رهبری قم با اشاره به اینکه مراقب موازی کاری باشیم و کارهای بر زمین مانده را دنبال کنیم، تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان باید با هم تبادل نظر و دیدگاه داشته باشند و نهاد رهبری استان نیز در این زمینه خدمت‌گذار تمامی مجموعه استان است.

تقوی بیان کرد: سرعت تحولات اجتماعی زیاد است و ما از سرعت تحولات جا می‌مانیم، در فضای مجازی و رسانه تکثیر شبهات انجام می‌شود، زمانی که یک شبهه تولید، توزیع، مصرف و از گردونه خارج می‌شود ۴۸ ساعت زمان می‌برد و هر چقدر سریع باشیم باز هم جا می‌مانیم.

وی ادامه داد: هدف و رسالت پیامبر " بَلِّغْ ما أُنْزِلَ إِلَیْکَ " است و جبهه انقلاب، جبهه توحید است و ما باید رسالت پیامبر و تبیین دین را انجام دهیم.

تقوی تاکید کرد: محتوای پیام، انتقال پیام، مخاطب پیام برای تبلیغ دین نیاز است و باید ببینیم در این سه مولفه چگونه عمل کردیم.

رییس نهاد رهبری قم با اشاره به اینکه محتوای پیام باید با زبان فهم جوانان متناسب باشد، گفت: محتوای پیام در قالب هنری باید ارائه شود و میزان اثر گذاری سنجیده شود؛ امروزه سریال و کلیپ تاثیر گذاری بالاتری از کتاب دارد.

وی تصریح کرد: باید پیام با روش‌های نوین و جدید منتقل و از ابزارهای به روز استفاده شود و قالب‌های پیام برای نسل جوان جذاب باشد لذا نباید از روش‌های به روز غافل شویم.

تقوی با تاکید بر لزوم آشنایی مبلغین و اساتید با ویژگی‌های نسل جوان، افزود: انقطاع نسلی بین جوان‌ها و بزرگ‌ترها اتفاق افتاده است؛ باید قالب‌های تبلیغ در زمینه‌های مختلف متناسب با نسل جوان جذاب سازی شود.

رییس نهاد رهبری قم، ادامه داد: مقام معظم رهبری تاکید داشتند، تمام دانشجویان را زیر چتر بگیرید و بچه های انقلابی را در آغوش بگیرید و این به معنای بی تفاوتی به سایر دانشجویان نیست؛ جبهه انقلاب از جوانان خالی نیست و دشمن بداند جوانان انقلابی همیشه بیدارند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید دارند که من اصول گرایی و اصلاح طلبی را نمی پسندم بلکه انقلابی و غیرانقلابی را می‌بینیم؛ نظر ایشان این است که نباید مرز ایجاد نکنید.

تقوی با بیان اینکه حمایت، هدایت و نظارت سه وظیفه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها است، تصریح کرد: نهاد رهبری ملجأ و پناه دانشجویان در دانشگاه ها است و مسیر حرکت را برای کانون‌ها سهل کرده و نظام نامه‌های دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی را در دانشگاه ها نظارت می‌کند.

جهاد دانشگاهی در راستای منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند

در ادامه این جلسه دکتر حامد حیاتی، سرپرست جهاد دانشگاهی قم، اظهار کرد: با توجه به رسالتی که برای جهاد دانشگاهی تعریف شده در راستای منویات رهبر معظم انقلاب ایفای نقش خواهیم کرد.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی مولود انقلاب است و در این مسیر با تمام توان و ظرفیت‌ها در خدمت مجموعه استان هستیم.

صدور انقلاب از طریق دانشجویان انجام شود

همچنین علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، گفت: نهاد رهبری قم همیشه در استان در مسائل مختلف فعال بوده و همواره در کنار جهاد دانشگاهی فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز باید محتوا برای جوانان جذاب باشد، ادامه داد: از این رو مرکز هنر و رسانه ایران(مهرا) در جهاد دانشگاهی راه اندازی شد و تا امروز تولید محتواهای ملی و مذهبی زیادی انجام شده است.

حسینی افزود: در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی حلقه متفکر  و شبکه توانمندسازی را تشکیل دادیم تا دانشجویان پس از پایان تحصیل آموزش‌هایی در زمینه‌های مختلف فرا گرفته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، گفت: طرح سنجش نگرش دانشجویان نسبت به مسائل اجتماعی و فرهنگی را آغاز کردیم و خروجی این طرح را با فعالین فرهنگی دانشگاه‌های استان با هدف کمک به برنامه‌ریزی های فرهنگی مطرح می‌کنیم.

حسینی بیان کرد: صدور انقلاب از طریق حوزه دانشجویی باید انجام شود و دانشجویان و طلاب بین المللی در این زمینه می‌توانند کمک زیادی داشته باشند.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه شتاب‌دهی و تبدیل ایده دانشجویی به محصول فعالیت دارد، و در حوزه‌های دینی، ایده پردازی جشنواره مهدویت انجام شد و لازم است که این ایده‌ها با حمایت نهاد رهبری به محصول و عرصه تولید تبدیل شود.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم یکی از برنامه‌های شاخص این مرکز را جشنواره مهدویت عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی قم از سال ۱۳۹۷ تاکنون چهار دوره جشنواره ملی مهدویت را با رویکردهای مختلف در هر سال اعم از رویکرد چالش‌های اعتقادی ـ فرهنگی و اجتماعی ـ سیاسی، رویکرد آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی، رویکرد گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر موعودیاوری و رویکرد گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار برگزار کرده است؛ آمادگی برگزاری پنجمین دوره از این جشنواره را داریم.

کلید واژه ها: دیدار نهاد رهبری


نظر شما :