بیست و دومین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم با حضور رئیس ستفا برگزار شد

۲۶ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۵ کد : ۶۱۴۵۶ اخبار دسته اول تجاری سازی فناوری و اشتغال
تعداد بازدید:۶۲۲
در بیست و دومین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم که به میزبانی پارک علم و فناوری استان با حضور اعضای گروه کاری برگزار شد، دکتر مسعود ابراهیمی معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان به همراه معاونین این سازمان میهمانان ویژه جلسه بودند.
بیست و دومین جلسه گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم با حضور رئیس ستفا برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم این جلسه که با موضوع نقش تجاری سازی فناوری در توسعه کارآفرینی و نواوری و اقتصاد دانش بنیان برگزار شد، جلسه دکتر محمد حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم به عنوان دبیر گروه کاری ضمن خیر مقدم به دکتر ابراهیمی خلاصه ای از موضعات طرح شده در جلسات گروه کاری مطرح کرد.

وی افزود: طرح ها و پروژه های خوبی در جهاددانشگاهی در حال اجرا است و به واسطه این طرح ها امکانات مناسبی برای متقاضیان و دانشجویان ایجاد شده و به مرحله تجاری سازی رسیده است و یکی از مأموریت های ما ایجاد دانش فنی و انتقال این دانش به بیرون جهاددانشگاهی می باشد.

در ادامه دکتر رهسپارفرد رئیس پارک علم وفناوری استان قم نیز گزارشی از روند فعالیت های جلسات گروه کاری فناوری و نوآوری ارائه نمود و گفت: استان قم با وجود دانشگاه ها و مراکز حوزوی ظرفیت بسیار بالایی در حوزه فناوری و نوآوری دارد و پارک علم و فناوری استان قم به دنبال هم افزایی و همکاری های بین پارک، دستگاه های اجرایی، مراکز نوآوری و رشد است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و علمی، پژوهش‌های کاربردی سازی علوم انسانی و اسلامی که خواستگاهش استان قم است به جهاد دانشگاهی قم واگذار می گردد و در این راستا آمادگی را داریم که منابع و امکانات جهت کابردی سازی این علوم در اختیار جهاددانشگاهی قم قرار بگیرد.

مسعود ابراهیمی نیز در این نشست گفت: ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع نخبگان، فرهیختگان و فناوران استان گفت: در حوزه تجاری سازی باید نگاه ویژه ای داشته باشیم، مسأله تجاری سازی به یک مرحله قبل از آن بر می‌گردد و باید بر روی آن تمرکز کنیم و آن هم تحقیقات بازار است که بسیاری از کسب وکارها امروزه به آن توجهی ندارد و این تحقیقات بازار است که برای آنها بازار و فروش را فراهم می‌کند. لذا باید بر روی این موضوع کار شود و آموزش و توانمندسازی کسب وکارها در حوزه تحقیقات بازار بیشتر در دستور کار قرار بگیرد.

ابراهیمی گفت: در استان قم به سمت تسهیل مجوزات کسب وکار در حوزه های مختلف رفته اید از جمله کسب وکارهای سلامت محور بسیار جای تقدیر دارد زیرا بسیاری از کسب وکارهای مشکلات و دغدغه های فراوانی در حوزه اخذ مجوزات دارند و اغلب مسیر را به اشتباه می رفتند و این امر باعث راهگشایی در این حوزه می گردد.

ابراهیمی ادامه داد: در حوزه تجاری سازی در جهاد دانشگاهی در حوزه امور پارک ها و مراکز رشد و نوآوری ساختارهای زیادی از جمله پارک های تخصصی، برج فناوری و مراکز رشد و نوآوری در کشور ایجاد کرده‌ایم و این آمادگی را داریم که همکاری های مشترک و طرح و برنامه های مشترک با دستکاه های اجرایی استان داشته باشیم.

همچنین در حوزه امور سرمایه گذاری و شرکت ها، در جهاد دانشگاهی شرکت‌های خوبی در حال فعالیت و سرمایه گذاری هستند و آمادگی همکاری با بخش خصوصی را داریم.

وی در پایان گفت: باتوجه به نقطه نظرات و پیشنهادات اعضای گروه کاری که تأکید بر هم افزایی و همکاری های مشترک در استان در حوزه تجاری سازی فناوری و نوآوری دارند در جهاد دانشگاهی این آمادگی را داریم که با همکاری و تفاهم با دستکاه های اجرایی و مشارکت در قالب پروژه های مشترک بتوانیم نقش مناسبی در این حوزه داشته باشیم و بتوانیم مسیر تجاری سازی را برای علاقمندان تسهیل نماییم.

شایان دکر است جلسات گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم به دبیری جهاددانشگاهی استان قم و با ریاست پارک علم وفناوری استان قم در جهت رفع موانع و حل مسائل و هم افزایی و همکاری های مشترک و ارائه برنامه های مدون مرتبط با حوزه فناوری و نوآوری در استان قم ذیل کارگروه اصلی آموزش، پژوهش و فناوری استانداری قم برگزار می گردد.

کلید واژه ها: ستفا سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی گروه کاری فناوری و نوآوری استان قم


نظر شما :