برگزاری کارگاه «خود مراقبتی در مهارت های ارتباطی» در دانشگاه علوم پزشکی قم

۲۰ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۰۵ کد : ۵۷۹۹۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۴۴
شعبه دانشگاه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی واحد استان قم با همکاری اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی قم، کارگاه آموزشی "خود مراقبتی در مهارت های ارتباطی" را دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ با تدریس دکتر احمد قاضی در خوابگاه دخترانه کوثر دانشگاه علوم پزشکی  برگزار کرد.
برگزاری کارگاه «خود مراقبتی در مهارت های ارتباطی» در دانشگاه علوم پزشکی قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر احمد قاضی در این کارگاه بیان کرد: خودمراقبتی شامل عادات و رفتارهای است که آگاهانه و هدفدار انجام میدهیم تا سالم تر و شادتر زندگی کنیم و کیفیت بالاتری از زندگی، نیازهای جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی را تجربه کنیم.

وی افزود: خود مراقبتی موضوعی فردی است که نتایج آن در جامعه اثر دارد و می‌تواند به عنوان یک رفتار، بخشی از فرهنگ عمومی جامعه باشد.

وی ادامه داد: بدین ترتیب خود مراقبتی ایجاد ارتباط و ساخت گروه‌های جمعی برای مراقبت از خود، روابط حمایتگرانه و متقابل، دادن حق استراحت به خود و دیگران بدون نیاز به دلیل و توجیه، وقت گذراندن در طبیعت و با طبیعت و هر تمرین دیگری که از طریق آن بتوانیم با خود و با دیگران ارتباطی دوباره برقرار کنیم و به یک همبستگی جمعی برسیم.

قاضی خاطرنشان کرد: امروز بیش از هرچیز دیگری باید این حقیقت را عمیقاً درک کنیم که مشکلات شخصی ما اعم از جسمی و روحی، ریشه در معضلات اجتماعی ما دارد و در نتیجه برای رفع این مشکلات نیز می‌بایست رویکردی سیاسی و جمعی داشته باشیم.بنابراین تلاش برای آموزش همگانی و توانمند سازی فردی و گروهی از روش های مؤثر افزایش خود مراقبتی است که منجر به ارتقای سلامت روان عمومی خواهد شد.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه علوم پزشکی


نظر شما :