به پیشنهاد معاون سیاسی امنیتی استاندار قم برگزار خواهد شد:

اردوی نیم روزه بازدید از ظرفیت های جهاد دانشگاهی قم برای مسئولان دانشگاه های استان

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ | ۰۰:۰۰ کد : ۵۷۱۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۶۶
کمیسیون دانشجویی استان قم با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و جهاد دانشگاهی قم و مسئولان دانشگاهی استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.
اردوی نیم روزه بازدید از ظرفیت های جهاد دانشگاهی قم برای مسئولان دانشگاه های استان

به گزارش جهاد دانشگاهی قم در این کمیسیون مهندس هاشمی معاون استاندار قم، دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان، مسئولان نهاد نمایندگی ولی فقیه و جمعی از مسئولان دانشگاه های استان قم حضور یافتند.


در جلسه کمیسیون دانشجویی استان قم سید محمدرضا هاشمی معاون استاندار نظارت بر حوزه دانشگاهی و توجه به تکریم دانشجو را مد نظر قرار داد و گفت: در بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب بیش از 40 مورد به جوانان و دانشگاهیان اشاره شده است.

وی افزود: نکات کلیدی و مهمی در این بیانیه مورد توجه است که باید تا به سمت عملیاتی شدن پیش رویم؛ دانشجویان به عنوان قشر پویا و پرتلاش در جامعه نقش اساسی دارند که باید همواره مورد تکریم باشند.

هاشمی عنوان کرد: یک سری اشکالات و مشکلات در حوزه صنفی دانشگاهها وجود دارد که باید حل شود در حال حاضر 30 دانشگاه در استان با 74 هزار دانشجو داریم که باید رسیدگی به این ظرفیت ها مورد اهتمام باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم بیان کرد: وقتی به دانشگاهی مجوزی برای تشکیل یک تشکل می دهیم، دانشگاه باید از تشکل حمایت کند از طرفی هیات نظارت نیز وقتی مجوز داد باید از تشکل حمایت شود برخی از برنامه ها با این که موافقت می شود دوباره از تشکل مجور می خواهند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از تشکل های قانون مند و دارای مجوز دانشگاه باید همواره مورد تاکید مسئولان باشد و از سوی دیگر باید متولیان فرهنگی دانشگاه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی بکوشند.

هاشمی اظهار کرد: تشکل ها باید قانون مند باشند و بر اساس چارچوب، قوانین و معیارها حرکت کنند تا بتوان فعالیت ها را شکل داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قم افزود: در بحث آسیب های اجتماعی باید از مشارکت دانشگاهها و متولیان فرهنگی استفاده کرد در مورد نهادهای فرهنگی نیز می توان در کاهش آسیب های اجتماعی اعتیاد و حاشیه نشینی استفاده کرد.

وی اظهار کرد: اگر پایان نامه دانشگاهها بر اساس نیاز استان باشد یک فرصت مهمی در رفع بسیاری از مشکلات و چالش هاست.

دکتر حیدری رئیس جهاد دانشگاهی استان قم نیز در این جلسه به برنامه ها و فعالیت های جهاد اشاره کرد و گفت: ما با هیچ نهادی رقابت نداریم و همه اقدامات و تلاش های خود را در راستای خدمت به کار خواهیم بست.

وی تصریح کرد: یکی از خدمات جهاد، راه اندازی مرکز تخصصی آسیب های ا جتماعی بود که در راستای تحکیم خانواده و کاهش طلاق و سبک زندگی تلاش می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم عنوان کرد: دانشجویان سهم مهمی در تحقق برنامه های فرهنگی و پژوهشی جهاد دانشگاهی دارند و این یک ظرفیت بالنده است.

وی افزود: باید به دنبال پویایی و نشاط مجموعه ها در مسیر خدمت به مردم و رضایت جامعه باشیم؛جهاد دانشگاهی نهادی غیر دولتی است که با استفاده از نیروهای مخلص، با اخلاق و متخصص و صبور به دنبال کارهای بر زمین مانده و اجرای پروژه های راهبردی و اثرگذار است.

حیدری بیان کرد: نیروهای جهاد با همه شرایط و دشواری هایی که وجود دارد در موفقیت جهاد دانشگاهی گام های خوبی برمی دارند؛یکی از افتخارات مهم جهاد دانشگاهی تعامل خوب و سازنده با دانشگاهها و استفاده از ظرفیت های دانشجویان است.

وی تصریح کرد: دانشجویان در جهاد دانشگاهی با توجه به توانایی و انگیزه هایی که دارند پروژه های خوبی را به ثمر رسانده اند.

در پایان این جلسه معاون سیاسی امنیتی استانداری قم از فعالیت ها و گزارش کامل جهاد دانشگاهی قدردانی کرد و پیشنهاد داد اردویی یک روزه برای آشنایی با ظرفیت های جهاد دانشگاهی برای مسئولین استان و دانشگاه ها برگزار شود همچنین قرار شود تا مسئولین با فعالیت های ارزنده این نهاد انقلابی آشنا شوند.

کلید واژه ها: معاون استاندار قم کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی معاونت فرهنگی رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :