رئیس جهاددانشگاهی قم با رئیس دانشگاه صنعتی قم دیدار کرد

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۲ کد : ۵۶۸۴۹ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۰۵
محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی قم و علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با جلال رضایی‌نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم دیدار کرد. 
رئیس جهاددانشگاهی قم با رئیس دانشگاه صنعتی قم دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم و علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم با  جلال رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم دیدار کردند. 
 
محمد حیدری، رئیس جهاددانشگاهی قم با اشاره به اینکه اکثر نیروهای جهاددانشگاهی قم از نسل جوان و از میان دانشجویان هستند، اظهار کرد: جهاددانشگاهی به تقویت مهارت‌های علمی و فرهنگی در میان دانشجویان توجه جدی دارد و در این راستا نیز فعالیت‌های شعب جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها طوری برنامه ریزی شده است که بتواند اوقات فراغت دانشجویان را با برگزاری دوره‌های مهارتی پر کند. 
 
وی ادامه داد: فعالیت‌ها و برنامه‌های جهاد دانشگاهی بسیار متنوع است و فعالیت‌ها با یک ظرافت خاصی صورت میگیرد که همین امر موجب آرامش در بدنه جهاد و دانشگاه شده است. 
 
جلال رضایی نور، رییس دانشگاه صنعتی قم در ادامه گفت: دانشجویان باید در طول دوران تحصیل خود علاوه برتحصیلات آکادمیک، مهارت‌های مورد نیاز رشته خود را نیز فرا بگیرند و در این خصوص می‌توان همکاری مشترکی خوبی با جهاددانشگاهی داشت. 
 
علی حسینی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: ما در زمینه اشتغال چند سالی هست که فعالیت داریم و تقریبا به یک چرخه کامل در این زمینه رسیده‌ایم به گونه‌ای که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها می‌توانند وارد مشاغل خرد (خانگی) شوند و از این راه کسب درآمد کنند. 
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه ما در دانشگاه‌ها نقش یک تسهیلگر را در اجرای برنامه‌های فرهنگی داریم و به هیچ وجه قصد تزاحم و یا موازی‌کاری با انجمن‌ها، کانون‌ها و سایر قسمت‌های دانشگاه نداریم. 
 
حسینی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در جهاددانشگاهی بر اساس نظرات و دیدگاه مقام معظم رهبری در خصوص اسلامی شدن دانشگاه‌ها و دانشجوی فارغ‌التحصیل تراز جمهوری اسلامی، برنامه‌هایی در دستور کار قرار گرفته است و بر این اساس هفت شاخصه طراحی شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه طرح «هفت شهر شایستگی»، از سوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور طراحی شده، ادامه داد: این هفت شاخصه «هفت شهر شایستگی» نام دارد که شامل رشد عبادی، سیاسی، خانوادگی، فردی، محیط زیستی، شهروندی و تعاملات اجتماعی است. 
 
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم افزود:  اجرای دقیق طرح «هفت شهر شایستگی» در قالب برنامه‌های مدون و برنامه‌ریزی شده می‌تواند جامعه دانشگاهی کشور را در تربیت دانشجوی هم‌تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی که از دیدگاه مقام معظم رهبری، «دانشجوی متخلق، متدین و انقلابی است»، یاری دهد. 
 
حسینی با اشاره به اینکه در جهاددانشگاهی استان قم هویت دانشجویی را آغاز کردیم چرا که کرونا در این مسئله تاثیر داشت و باید افکار سنجی انجام شود، گفت: امروزه نیاز داریم نگرش دانشجویان به مسائل فرهنگی و اجتماعی بازنگری شود، در سال 97 این افکار سنجی انجام شد و نیازهای دانشجویان جمع‌آوری شد که با جمع آور نتایج به این رسیدیم که در حوزه مسائل اجتماعی در حوزه دانشگاهی باید برنامه‌هایی به صورت جدی‌تر انجام شود. 
 
وی با بیان اینکه به دنبال برگزاری اولین همایش «مسائل اجتماعی در حوزه آینده‌پژوهی» را در قم هستیم، گفت: جهاددانشگاهی به صورت تخصصی در حوزه مهدویت اقداماتی انجام داده که همایش ملی مهدویت مهم‌ترین برنامه این حوزه است که امسال بیش از 8 هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و در این راستا 4 هزار نفر در زمینه عکاسی، نقد فیلم، نقد بازی و رفع شبهات آموزش دیدند. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قربانی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی قم نیز در این دیدار اظهار کرد: جهاددانشگاهی می‌تواند خلأهای عرصه های علمی و فرهنگی را با پیوست بین موسسات علمی و فرهنگی پر کند، مشکل اصلی که در عرصه فرهنگی داریم این است که مؤسسات و نهادهای فرهنگی جزیره‌ای عمل می‌کنند و برنامه منظم و مدون و گام بندی‌شده که از سنین دبستان طراحی شده باشد، نداریم. 
 
وی با اشاره به اینکه می‌توان از قم طرح تربیت جامع فرهنگی را به عنوان پایلوت آغاز کرد که در این زمینه جهاددانشگاهی می‌تواند پیشگام باشد، ادامه داد: جهاددانشگاهی می‌تواند با افکار سنجی، نقشه آسیب‌های اجتماعی را طراحی کند تا گامی در راه کاهش آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها باشد.

کلید واژه ها: دیدار جهاد دانشگاهی شعبه دانشگاه صنعتی قم دانشگاه صنعتی استان قم


نظر شما :