جهاددانشگاهی درصدد شناسایی استعداد دانشجویان در کنار آشنایی با معارف دینی است

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۶:۰۱ کد : ۵۶۸۴۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۳۸۱
جهاددانشگاهی درصدد است با انسجام بخشیدن به دانشجویان، در کنار پرکردن اوقات آنها به صورت بهینه، دانشجویان را با معارف دینی آشنا و استعدادهای آنها را شناسایی کند، تا در آینده در جامعه و فعالیت‌های تخصصی مفید باشند.
جهاددانشگاهی درصدد شناسایی استعداد دانشجویان در کنار آشنایی با معارف دینی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی قم، محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی قم در دیدار با  حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر کهتری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشکدگان فارابی بیان کرد: درصدد هستیم با فاصله گرفتن از شرایط کرونایی، برنامه‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها وسعت بیشتری بگیرد و با هم فکری مسئولین دانشگاه پردیس فارابی، برنامه‌ها منسجم‌تر و هدفمندتر اجرا شوند.

وی گفت: بحث نظارت کلی بر محتواها و القای آموزه‌های دینی و انسجام فکری این برنامه‌ها با نظارت دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام می‌شود؛ جهاددانشگاهی نیز سعی دارد دانشجویان را به صورت منسجم کنار هم نگاه داشته تا در کنار پرکردن اوقات آنها به صورت بهینه، دانشجویان با معارف دینی نیز آشنا شوند و هم‌چنین استعدادهای آنها شناسایی و در گروه‌های مختلف دسته بندی شوند تا در آینده در جامعه و فعالیت‌های تخصصی مفید باشند.

حیدری ادامه داد: تعدادی از استعداهای برتر دانشجویان جذب شده در برنامه‌ها و کلاس‌های دانشجویی هم جذب جهاددانشگاهی می‌شوند و ما همین‌جا اعلام می‌کنیم که آماده هستیم همکاری‌ها را با پردیس فارابی دانشگاه تهران گسترش دهیم.

سپس علی حسینی معاون فرهنگی و آموزشی جهاددانشگاهی قم بیان کرد: جهاددانشگاهی همواره نگرش دانشجویان نسبت به مسائل فرهنگی و اجتماعی را می‌سنجد و با توجه به آن برنامه‌های فرهنگی خود را الویت‌بندی کرده و انجام می‌دهد، با توجه به این مسئله، برنامه‌های سال 1402 نیز تدوین شده و آماده همکاری و هم‌افزایی با پردیس فارابی دانشگاه تهران در این زمینه‌ها هستیم که امیدواریم یک رهیافت مشترک پیدا شود و جامعه بیشتری درگیر این برنامه‌ها شوند.

وی افزود: در جهاددانشگاهی، سامانه یکپارچه رویدادهای فرهنگی قابلیت این را دارد که برنامه‌های فرهنگی برگزاری دانشگاه را پوشش داده و اطلاع رسانی و حمایت کند؛ در ضمن سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی به عنوان قلب معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی در کنار سایر مراکز معاونت، می‌تواند بین دانشجویان تمام دانشگاه‌های استان ارتباط برقرار کند.

معاون فرهنگی جهادانشگاهی قم تصریح کرد: جهاددانشگاهی، بیش از 3 هزار عضو در در دانشگاه‌های مختلف دارد و با وجود چنین مخاطب قابل توجهی باید حلقه‌های متفکر دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف به هم متصل شوند که این قابلیت در جهاددانشگاهی وجود دارد.

در ادامه این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین کهتری با بیان اینکه برنامه‌های جهاددانشگاهی در دانشگاه‌ها بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، گفت: این مسئله که دانشجو در آینده بتواند در مجموعه نظام خدمتگذار و نزدیک به دانشجوی تراز باشد، مهم است؛ گاهی برنامه‌ها تنها جنبه آموزشی دارد و به مسائل هویت‌ساز کمتر توجه می‌شود، یکی از بهترین کارها در تقویت این موضوع، فعال کردن خود دانشجویان است، تجربه دانشجویان، بیشترین تأثیرگذاری را در مباحث هویت‌ساز دارد.

وی تصریح کرد: برای فعال کردن دانشجویان یک موضوع، مسائل آموزشی است و موضوع دیگر مباحث فرهنگی است؛ نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه می‌تواند در کنار جهاددانشگاهی در این زمینه برنامه‌ریزی کند و زمینه فعلیت یافتن علاقه و استعداد دانشجویان را به شکل‌های مختلف ایجاد کند.

کهتری ادامه داد: ما باید تلاش کنیم دانشجویان از حالت منفعل خارج شده و بهانه‌ای هم برای برقرای ارتباط با دانشجویان و مسئولین ایجاد کنیم که لازمه این امر کار جمعی و هم‌افزایی در ایده و عمل مجموعه‌هایی است که می‌توانند با هم مرتبط شوند، در این صورت دانشجویان به صورت حداکثری درگیر رقابت می‌شوند.

کلید واژه ها: دیدار پردیس فارابی دانشگاه تهران جهاد دانشگاهی شعبه پردیس فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :