دکتر حیدری:

مهدویت به نسل تحصیل کرده آموزش داده شود/جای خالی منجی تا زمان ظهور در جامعه احساس خواهد شد

۱۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۳ کد : ۵۴۷۸۱ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۷۹
رئیس جهاد دانشگاهی استان قم گفت: اگر نتوانیم به خوبی موضوع مهدویت را به نسل تحصیل کرده آموزش دهیم قطعا مدیون این نسل خواهیم شد.
مهدویت به نسل تحصیل کرده آموزش داده شود/جای خالی منجی تا زمان ظهور در جامعه احساس خواهد شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، دکتر محمد حیدری در جلسه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: جشنواره مهدویت در جهاد دانشگاهی ابتدا در سطح دانشگاه‌ها و دانشجویان کلید خورد.

وی با اشاره به اینکه امام زمان(عج) و مهدویت باید جزو اولویت‌ها باشند، مطرح کرد: متاسفانه درحال حاضر حتی در سطح دانشگاه‌ها نیز شاهد آثار فاخری در حوزه مهدویت نیستیم.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه هویت ایرانی اسلامی را می‌توان با سه اصل به اثبات رساند، عنوان کرد: عاشورا، امام حسین(ع) و مهدویت این سه اصل هستند که متاسفانه موضوع مهدویت در سال‌های اخیر دچار کم لطفی شده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته حجم شبهات مهدویت کم‌تر از زمان حال بود، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی باتوجه به رسالت جهادی خود، پس از بررسی این کم‌کاری‌ها وارد عرصه مهدویت شده است.

دکتر حیدری با بیان اینکه باید خرافات را در نسل تحصیل کرده از بین ببریم، تصریح کرد: اگر نتوانیم به خوبی موضوع مهدویت را به این نسل آموزش دهیم قطعا مدیون این نسل خواهیم شد.

وی با اشاره به اینکه باید مهدویت در مدارس و دانشگاه‌ها آموزش داده شود، یادآور شد: اگر تمام امکانات نیز برای بشر فراهم شود بازهم جای خالی نبود یک منجی احساس خواهد شد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه در روایات نیز به این موضوع تاکید شده است، ابراز کرد: منجی به عنوان آرام بخش روح و برقرار کننده عدالت می‌تواند بشر را به آرامش برساند.

 

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی دکتر حیدری مهدویت جشنواره مهدویت


نظر شما :