دانشجویان دانشگاه قم از کارخانه لبنیات حلیب بازدید کردند

۰۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۴۶ کد : ۵۴۲۰۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۵۶
در راستای تحقق یکی از اهداف اصلی تعلیم و تربیت دانشگاهی یعنی آشنایی دانشجویان با صنعت و کارهای اجرایی  گروهی از دانشجویان دانشگاه قم روز یکشنبه ۳۰ بهمن ماه به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و با همکاری انجمن علمی مدیریت صنعتی دانشگاه قم در قالب طرح ملی ایران مرز پرگهر از شرکت صنایع شیر ویژه (حلیب) بازدید کردند.
دانشجویان دانشگاه قم از کارخانه لبنیات حلیب بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این بازدید، ابتدا دانشجویان با تاریخچه شرکت آشنا شدند و از خط های استریل و پاستوریزه بازدید کردند و مهندس عزیزی مدیر کارخانه، درباره مراحل مختلف تولید اطلاعاتی ارائه کرد. سپس دانشجویان از سالن محصولات و فراورده های لبنی مانند انواع شیرهای طمع‌دار بازدید کردند.

پس از بازدید از خطوط تولید شرکت شیر ویژه، دانشجویان و مدیرعامل شرکت، در سالن کنفرانس کارخانه به پرسش و پاسخ پرداختند و درباره تعمیرات و نگهداری ماشین آلات و تمهیدات بهداشتی و حفاظتی کارخانه گفتگو کردند. سپس از انبار ورودی بازدید کردند و با روند انبارداری و تامین مواد اولیه آشنا شدند.

طبق توضیحاتی که در این بازدید ارائه شد شیر وارد شده به کارخانه ابتدا مورد آزمایش‌های شیمیایی و میکروبی قرار گرفته، شیر تایید شده وارد مخازن استریل و پاستوریزه می‌شود. سپس دمای 80 الی 90 درجه با بخار آب به شیر منتقل می شود و بعد از آن با استفاده از آب صفر درجه بصورت غیر مستقیم دمای آن کاهش می‌یابد و شیر آماده تبدیل شدن به ماست می‌شود. سپس شیر و ماست تولید شده مستقیما و بصورت تمام اتوماتیک در اوزان مختلف بسته‌بندی می‌شوند. سایر محصولات پاستوریزه با تاریخ انقضا محدود نیز بنا بر سفارش در خطوط تولید کارخانه تولید می‌شود. مسئول کنترل کیفی موظف است از ابتدا تا انتهای خط تولید را نمونه برداری و آزمایش کند و اگر مورد تایید بود به بازار عرضه می‌شود. هر محصولی قبل از بسته بندی در دستگاه UHD تحت دمای 140 درجه استریل می‌شود و تمامی میکروب‌های آن از بین می‌رود. سپس توسط دستگاه‌های فیلر بسته بندی می‌شود.

شرکت لبنیات حلیب واحد تولیدی خود را با نام تجاری "ویژه" پاییز سال 1383 تاسیس کرد و در ابتدا با تولید فرآورده های لبنی چون شیر پاکتی پاستوریزه، ماست پاستوریزه پرچرب، دوغ پاکتی و دوغ بطری فعالیت خود را آغاز نموده و تا به امروز کالاهایی چون خامه صبحانه، پنیر، ماست موسیر، ماست خامه ای، ماست همزده، شیر بطری کم چرب و شیر بطری پرچرب، شیر های طعم داری چون شیرکاکائو، شیر موز و شیر عسل را به سبد تولید خود اضافه کرده است.

 این شرکت در مساحتی بالغ بر 22000 مترمربع قادر به تولید 150 تن محصول در روز می باشد. شرکت حلیب با پیاده سازی سیستم ایزو 22000 ، سیستم ایمنی مواد غذایی و ایزو 9001 و دریافت گواهی از شرکت SGS سوئیس و اخذ استاندارد ملی ایران در تلاش است که هر روز بیشتر از دیروز بر کیفیت کار خویش بیافزاید. در این راستا به افتخاراتی چون کارآفرین برتر، واحد نمونه صنایع تبدیلی ، شرکت تعاونی برتر و واحد نمونه سازمان استاندارد نیز دست یافته است.

کلید واژه ها: سازمان دانشجویان ایران مرز پر گهر شرکت صنایع شیر حلیب (ویژه)


نظر شما :