افزایش همکاری جهاددانشگاهی و مرکز تخصصی مهدویت در جشنواره مهدویت

۲۰ دی ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۷ کد : ۵۲۹۷۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۴۰۱
در نشستی که روز گذشته ۱۹ دی‌ماه با حضور علی حسینی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم و حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی نماز و مهدویت استان قم برگزار شد زمینه‌های همکاری در راستای جشنواره مهدویت مورد بررسی قرار گرفت.
افزایش همکاری جهاددانشگاهی و مرکز تخصصی مهدویت در جشنواره مهدویت

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در ابتدای نشست علی حسینی به معرفی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداخت.

حسینی در خصوص روند برگزاری چهارمین جشنواره ملی مهدویت، تصریح کرد: جشنواره مهدویت تا امروز با استقبال خوبی مواجه بوده و در سال گذشته ۲۵۵۱ اثر از سراسر کشور به جشنواره ارسال شده است، امسال نیز با نگاه تخصصی‌تر به جشنواره دبیران بخش‌های ادبی، هنری، ایده پردازی، کتابخوانی را مجزا کردیم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد قم برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبرنگاری، فتوواک و ایده پردازی در راستای بخش‌های مختلف جشنواره، برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه مهدویت و نشست‌های نقد فیلم و انیمیشن و بازی را از جمله فعالیت‌های جانبی جشنواره معرفی کرد.

حسینی با بیان اینکه در راستای بُعد ملی جشنواره برگزاری اردوهای کشوری در قالب کارگاه‌های آموزشی را مدنظر داریم، بر لزوم استفاده از ظرفیت مرکز تخصصی مهدیت برای برگزاری این کارگاه‌های آموزشی به صورت کشوری تأکید کرد.    

در ادامه این نشست حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی مدیر مرکز تخصصی نماز و مهدویت، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در همه عرصه ها حضور فعال دارد، عنوان کرد: در حوزه مباحث ترویجی، پژوهشی و آموزشی و تبلیغاتی در حیطه نماز و مهدویت در استان قم فعالیت داریم.

وی به برگزاری وبینارهای ماهانه با حضور اساتید دانشگاهی صاحب یافته‌های علمی و تجربی و ایده‌های نو در حوزه نماز اشاره کرد و گفت: ورود به این مباحث قطعا موثر خواهد بود و در حقیقت تولید قالب‌های متناسب با عصر امروز برای انتقال معارف است.

کلباسی بر استفاده از ظرفیت جهاد دانشگاهی تأکید کرد و ادامه داد: جهاد دانشگاهی می‌تواند در حوزه اطلاع رسانی به اساتید برای ورود فکری و علمی به عرصه های نماز و مهدویت و همچنین تعریف حیطه‌های قابل پژوهش در این مسائل فعالیت‌هایی داشته باشد.  

مدیر مرکز تخصصی نماز و مهدویت در ادامه مجتمع اردوگاهی یاوران مهدی را مکانی مناسب برای برگزاری اردوی کشوری جشنواره معرفی کرد.

شایان ذکر است؛ در پایان جلسه مقرر شد در خصوص ظرفیت های مورد بررسی برنامه‌هایی اجرایی شود.

گفتنی است، چهارمین جشنواره ملی دانشجویی مهدویت با محوریت «گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر مفهوم انتظار» در چهار بخش ادبی، هنر و رسانه، ایده پردازی و نوآوری و کتابخوانی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است، علاقه‌مندان برای شرکت در چهارمین جشنواره ملی مهدویت و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وبسایت جشنواره ملی مهدویت به آدرس www.Mahdaviatfest.ir مراجعه کنند.

کلید واژه ها: جشنواره ملی مهدویت چهارمین دوره جشنواره ملی مهدویت


نظر شما :