معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم مطرح کرد؛

رویکرد جهاد دانشگاهی کیفی‌سازی پژوهش‌ها و تحقیقات است

۱۶ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۳ کد : ۵۱۴۵۰ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۸۶۵
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم گفت: رویکرد جهاد دانشگاهی کیفی‌سازی پژوهش‌ها و تحقیقات است.
رویکرد جهاد دانشگاهی کیفی‌سازی پژوهش‌ها و تحقیقات است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قم برپا شده است گفت: این معاونت دو گروه پژوهشی دارد که به مراکز خدمات تخصصی جهاد دانشگاهی کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از این گروه‌های پژوهشی بیولوژی تولید مثل است، مطرح کرد: گروه دوم نیز سلول‌های بنیادی هستند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه یکی از مراکز خدمات تصصی جهاد دانشگاهی مرکز درمان ناباروری است، عنوان کرد: در این مرکز بیش‌تر بحث روانشناسی ژنتیک مطرح است و تحقیقات نیز در راستای همین خدمات تخصصی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر کیفی سازی تحقیقات و پژوهش‌ها است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این پژوهش‌ها در جهت ارتقای خدماتی که به مردم ارائه می‌کنیم گام برداریم.

ناصرپور افزود: برخی کیت‌ها در دوران تحریم‌ها خیلی سخت به دست می‌آمد که در مرکز تخصصی توانستیم این کیت‌ها را بومی‌سازی کنیم تا مردم بتوانند با هزینه‌های کمتری از این خدمات بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این کیت‌ها به ارتقای کیفیت خدمات کمک می‌کند، تصریح کرد: یک نمونه از این کیت‌ها برای تشخیص اشکالات DNA اسپرم است که بیش‌تر تحقیقات آن در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی انجام شده است.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به تاثیر برپایی نمایشگاه‌های دستاوردهای پژوهشی، یادآور شد: در نمایشگاه‌ها نقاط قوت واحدهای پژوهشی مختلف به نمایش گذاشته می‌شود و می‌توان با این دستاوردها آشنایی پیدا کرد.

وی ادامه داد: این امر موجب می‌شود یک زمینه ذهنی با فعالیت‌هایی که در استان انجام می‌شود برای مخاطب ایجاد شود و بتواند نقاط مشترک و یا نقاطی که نیازمند فعالیت پژوهشی است را پیدا کند.

کلید واژه ها: معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان قم لیلا ناصرپور نمایشگاه نمایشگاه 1401 هفته پژوهش


نظر شما :