جذب و رضایت جالب توجه بیماران خارجی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم

۲۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۳ کد : ۴۷۷۱۴ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۹۹
مسئول آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاه قم گفت: حدود ۴۰ درصد از بیماران مرکز ناباروری از خارج از استان و حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد بیماران نیز از خارج از کشور هستند.
جذب و رضایت جالب توجه بیماران خارجی در مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم راحیل جنتی‌فر، مسئول آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل جهاد دانشگاهی قم در برنامه تلویزیونی مهربانو، با اشاره به اینکه حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد مردم دنیا طبق آمار جهانی دچار ناباروری هستند، اظهار کرد: از این آمار حدود ۴۰ درصد سهم ناباروری مردان، ۴۰ درصد سهم ناباروری زنان و ۲۰ درصد باقیمانده نیز مربوط به هر دو زوج است.

وی با بیان اینکه زوج‌های مراجعه کننده به مرکز درمان ناباروری در مرحله نخست مشاوره می‌گیرند، عنوان کرد: عموما با مشاوره مشکل تشخیص داده خواهد شد و سپس روش درمانی مناسب نیز انتخاب می‌شود.

مسئول آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری با اشاره به اینکه تاسیس مرکز درمان ناباروری یکی از بزرگ‌ترین افتخارات جهاد دانشگاهی قم است، مطرح کرد: حدود ۴۰ درصد از بیماران مرکز ناباروری از خارج از استان و حدود ۱۰ الی ۱۵ درصد بیماران نیز از خارج از کشور هستند.

وی با بیان اینکه در زمینه ناباروری پژوهش‌هایی نیز انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی می‌تواند راهکارهای جدید و نوین را در درمان ناباروری و بیماری‌های وابسته به آن در استان قم و حتی در کل کشور ارائه دهد.

جنتی‌فر با اشاره به اینکه این پژوهش‌ها موجب شده برای هر بیماری نوع درمان متناسب را اتخاذ کنیم، تصریح کرد: اگر روش‌های درمانی را از پیش از آغاز سیکل‌های درمانی شروع کنیم، می‌توانیم به نتایج مطلوب‌تری دست یابیم.

وی با بیان اینکه تمام پژوهش‌های مرکز تحقیقات در مقالات معتبر داخلی و خارجی منتشر شده است، یادآور شد: همچنین باتوجه به آمار بارداری ۵۰ درصدی مرکز در ماه‌های گذشته بیان‌گر نتایج اثرگذار پژوهش‌ها بوده است.

مسئول آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه در مرکز از سلول‌های بنیادی و مشتقات آن استفاده می‌کنیم، بیان کرد: به طور مثال بیمارانی که تخمک خیلی کمی دارند را می‌توانیم از مشتقات سلول‌های بنیادی برای افزایش تعداد تخمک استفاده کنیم.

وی افزود: همچنین بیمارانی که دچار مشکل آندومتریوز دارند و اصولا احتمال بارداری بسیار کمی دارند، در مرکز درمان ناباروری از مشتقات سلول‌های بنیادی برای درمان آن‌ها استفاده می‌کنیم.

جنتی‌فر اضافه کرد: حاصل و نتایج این تحقیقات در کنگره‌های بین المللی ارائه شده و هم اکنون در مرکز درمان ناباروری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در پی عمل به شعار سال در حوزه تولید نیز ورود پیدا کرده‌ایم، ابراز کرد: تلاش کردیم محیط‌های کشت و کیت‌های تشخیص درمان ناباروری را که تعدادی از آن‌ها در ایران به مرحله تجاری‌سازی می‌رسد را تولید کنیم.

مدیر گروه پژوهشی بیولوژی تولید مثل جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به مشکلات تحریم حاکم بر کشور، اظهار داشت: واردات محیط‌های کشت هزینه‌های بسیار زیادی بر بیماران ما تحمیل می‌کرد که در واقع با استفاده از توان علمی پژوهشگران و تولید کیت‌های تشخیصی توانستیم گامی بزرگ در مسیر کاهش هزینه‌های درمان برداریم.

وی با بیان اینکه برخی کیت‌ها مراحل اولیه ثبت اختراع را با موفقیت طی کرده‌اند، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم این تولیدات را در سطح تجاری‌سازی ارائه دهیم.

جنتی‌فر ادامه داد: با این اقدام هم در استان و هم در سطح کشور باعث افتخار خواهیم بود چراکه مشکل بیماران نابارور کشورمان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در بدو ورود بیماران به سیکل درمان، پرونده بیمار با نتیجه پژوهش‌ها دنبال می‌شود، عنوان کرد: استفاده از این پژوهش‌ها موجب شده است تا بیماران زودتر به نتیجه برسند، چراکه در گذشته امکان داشت بیمار در چند نوع سیکل درمان با شکست مواجه شده و طبیعتا هزینه‌های درمان نیز بیشش‌تر می‌شد.

عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی استان قم با بیان اینکه راهکارهای جدید موجب شده است بیماران در همان سیکل نخست درمان شوند، خاطرنشان کرد: در نتیجه بیماری که راهکار مناسب برایش اتخاذ شده و داروی مناسبی نیز تجویز شود موجب می‌شود که درمان با شکست مواجه نشود.

وی با اشاره به اینکه شکست در درمان ناباروری از لحاظ روحی یک زوج را بسیار تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: دسترسی گروه پژوهشی به ساخت محیط‌های کشتی موجب شده است تا درصد لقاح و کیفیت جنین بهبود پیدا کند.

جنتی‌فر افزود: در واقع استفاده از همین محیط کشت برای بسیاری از بیماران در افزایش درصد بارداری در جهاد دانشگاهی بسیار تاثیرگذار بوده و استفاده از این راهکارهای نوین می‌تواند یک زوج را زودتر به نتیجه برساند.

وی با بیان اینکه همین موضوع از هزینه‌های مازادی یک زوج جلوگیری می‌کند، یادآور شد: در منابع علمی مشخص شده که در خانم‌های بالای ۳۵ سال کیفیت بارداری کاهش یافته و مشکل ناباروری در آن‌ها افزایش می‌یابد.

مسئول آزمایشگاه جنین‌شناسی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه در این مرکز حتی از بیماران بالای ۴۰ سال نیز میزبانی می‌کنیم، بیان کرد: علاوه‌بر اینکه یک روش تشخیص ژنتیکی برای این بیماران انجام می‌دهیم، سعی می‌کنیم برای این بیمارانی که مشکل نازایی دارند نیز با روش‌های نوین به نتیجه برسند.

کلید واژه ها: چهل و دومین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی سالگرد تاسیس جهاددانشگاهی جهاد دانشگاهی زیست بوم نوآوریِ نخبگان ایران دکتر راحیل جنتی‌فر برنامه تلویزیونی مهربانو سیمای مرکز قم


نظر شما :