گزارشی از دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با مدیر جامعة‌الزهرا (س)

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۵۶ کد : ۴۵۳۶۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۴۰
طی دیدار محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی قم با سیده‌زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهرا(س) بر همکاری این دو نهاد در موارد متعدد تأکید شد.
گزارشی از دیدار رئیس جهاد دانشگاهی قم با مدیر جامعة‌الزهرا (س)

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمدحیدری در دیدار با سیده‌زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهرا(س) که روز گذشته، ششم تیرماه در سالن جلسات ساختمان اداری جامعة‌الزهرا(س) انجام شد، اظهار کرد: با توجه به دیدگاه مطلوب رهبر معظم انقلاب به جهاددانشگاهی، سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها از خدمات این سازمان بهره نمی‌گیرند و اقبال مسئولان به بیرون از کشور است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی به دنبال رقابت با هیچ دستگاهی نیست بلکه به دنبال پرکردن خلأهای تحقیقاتی میان صنعت و دانشگاه است؛ ما مأمور به تکلیف هستیم و خویش را تحمیل نمی‌کنیم بلکه جهادگران جهاد دانشگاهی خستگی‌ناپذیر و با روحیه علمی قدم در راه پیشرفت کشور گذاشته‌اند.

رئیس جهاد دانشگاهی قم خواستار همکاری حوزه علمیه و اساتید جامعة‌الزهرا(س) در خصوص مسائل شرعی و شبهات درمان ناباروری در موارد مختلف شد.

وی یادآور شد: زوجینی نیز که با بضاعت مالی اندک به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مراجعه می‌کنند از راه‌های مختلف برای درمان ناباروری خویش حمایت می‌شوند؛ هم‌چنین طی تفاهم‌نامه با مرکز خدمات حوزه علمیه، طلابی که در این مرکز دارای بیمه هستند می‌توانند به‌صورت رایگان از خدمات مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم بهره‌مند شوند.

بهره‌گیری از توانمندی‌های اساتید جهاد دانشگاهی قم در دوره‌های مهارتی جامعة‌الزهرا(س) 
سیده‌زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهرا(س) در ادامه این دیدار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های جامعة‌الزهرا(س) مغفول مانده است، اظهار کرد: توانمندی‌های هر نهاد و ارگانی باید به‌درستی معرفی شود و ظهور و بروز داشته باشد تا استان بتواند از آن نهاد در موارد مختلف برای رفع مشکلات کمک بگیرد.

وی ادامه داد: پژوهشگاه جامعة‌الزهرا(س) اقدامات پژوهشی خود را با ۹ گروه علمی انجام می‌دهد و به دنبال استخدام پژوهشگران هستیم.

مدیر جامعة‌الزهرا(س) با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی مطالعاتی در خصوص مشاغل آینده در جهان و ایران انجام داده است، افزود: ما نیز تمایل داریم که بدانیم طلاب جامعة‌الزهرا(س) در آینده می‌توانند چه مشاغلی داشته باشند که در این راستا پیشنهاد می‌شود کارویژه‌ای تشکیل شده تا این مهم بررسی شود.

برقعی با اشاره به اینکه موارد همکاری و تعامل با جهاد دانشگاهی قم متعدد است، بیان کرد: برای اوقات فراغت تابستان طلاب جامعة‌الزهرا(س) ۱۸۰ دوره مهارتی تعریف شده است که می‌توانیم در این دوره‌ها از اساتید جهاد دانشگاهی قم بهره‌مند شویم.

همکاری با جامعة‌الزهرا(س) در زمینه صنایع نرم و خلاق فرهنگی 
علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم در ادامه این دیدار اظهار کرد: با توجه به اینکه این نهاد کاملا انقلابی، نهادی غیردولتی است و وابستگی مالی و بودجه‌ای ندارد هم شغل ایجاد می‌کند و در بخش‌های مختلفی مانند اشتغال، فرهنگی و آموزشی فعالیت می‌کند که به موفقیت‌های چشمگیری نیز نائل شده است.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در مباحث فرهنگی، آموزش و کارآفرینی، پژوهشی و نوآوری و شتاب فعالیت می‌کند، افزود: جهاد دانشگاهی مشاغلی را که در آینده ایجاد می‌شود رصد کرده و برنامه‌ریزی آموزشی در جهاد دانشگاهی در همین راستا انجام می‌شود.

حسینی بیان کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی مرکز افکارسنجی دانشجویان قرار دارد که هفت گروه پژوهشی آن در قم مستقر است و می‌تواند کمکی برای ارگان‌های مختلف در رضایت‌سنجی باشد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم اضافه کرد: مرکز مطالعات جهاد دانشگاهی نیز در موارد مختلف فعال است و می‌تواند در مطالعات فرهنگی همراه جامعةالزهرا(س) باشد.

وی اظهار کرد: در مجموعه جهاد دانشگاهی بخشی به نام سازمان دانشجویان وجود دارد که در دانشگاه‌های مختلف فعالیت می‌کنیم که پلی بین دانشگاه و صنعت محسوب می‌شود.

حسینی با اشاره به اینکه دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در جهاد دانشگاهی قم فعالیت می‌کنند و اساتید و طلاب جامعة‌الزهرا(س) می‌توانند از این دو خبرگزاری برای معرفی ظرفیت‌های مختلف جامعة‌الزهرا(س)بهره بگیرند، گفت: جهاد دانشگاهی قم آماده همکاری در زمینه صنایع نرم فرهنگی و صنایع خلاق فرهنگی با جامعة‌الزهرا(س) است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم بیان کرد: الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی برای زنان سرپرست خانوار توسط این نهاد در قم دنبال شده است و ۱۲۴ خانوار با این طرح صاحب شغل شدند.

اعلام همکاری از سوی جامعة‌الزهرا(س) در زمینه کمیته مسائل شرعی درمان ناباروری 
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو، معاون فرهنگی تبلیغی جامعة‌الزهرا(س) در ادامه این دیدار بیان کرد: کارگروه‌هایی بیرای همکاری میان جامعة‌الزهرا(س) و جهاد دانشگاهی قم باید فعال شوند تا این مهم قدمی در راستای معرفی ظرفیت‌های این دو نهاد انقلابی باشد.

وی اعلام آمادگی کرد که کارگروه فقهی جمعیت و درمان ناباروری و کمیته مسائل شرعی درمان ناباروری در جامعة‌الزهرا(س) تشکیل شود.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعة‌الزهرا(س) اضافه کرد: بانوان طلبه‌ای در خصوص فرهنگ‌سازی جمعیت دوره دیده‌اند و به نقاط مختلف کشور اعزام می‌شوند؛ بهره‌مندی رایگان طلاب تحت نظر مرکز خدمات حوزه علمیه خبر خوشایندی بود که در جریان آن نبودیم.

برزو گفت: از حضور فعال طلاب در فعالیت‌های اجتماعی مرتبط کاملا استقبال می‌کنیم و در این راستا می‌توانیم یک کارگروه ویژه با جهاد دانشگاهی تشکیل دهیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی کارگروه‌های مطالعات فرهنگی دارد، گفت: ما نیاز به کارگروه مطالعاتی جامعه‌شناختی و روانشناختی داریم، چراکه باید بدانیم از کجا و با چه تکنیکی جلو برویم که حجاب و عفاف در فرد نهادینه شود و مسئله به‌صورت مبنایی حل شود.

خانم نجم، مشاور طرح و برنامه مدیر جامعة‌الزهرا(س) در پایان این دیدار با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی قم در جامعة‌الزهرا(س)، تأکید کرد: موارد همکاری میان معاون فرهنگی تبلیغی جامعة‌الزهرا(س) و جهاد دانشگاهی قم باید به‌صورت ویژه مورد بررسی افراد متخصص در هر طرحی قرار بگیرد تا شاهد نتایج مطلوب باشیم.

جامعة‌الزهرا(س) در سومین جشنواره ملی مهدویت همکاری مطلوبی با جهاد دانشگاهی قم داشت که رئیس جهاد دانشگاهی قم در این دیدار با اهدای لوح تقدیر و نشان جشنواره مهدویت از سیده‌زهره برقعی، مدیر جامعة‌الزهرا(س) و حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو، معاون فرهنگی تبلیغی جامعة‌الزهرا(س) تقدیر و تشکر کردند.

یادآور می‌شود، در پایان این دیدار مقرر شد که جهاد دانشگاهی قم تفاهم‌نامه‌ای را تنظیم کرده و برای بررسی و اظهار نظر به دفتر مدیریت جامعة‌الزهرا(س) ارسال شود.

کلید واژه ها: جامعه الزهرا (س) دیدار


نظر شما :