ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مهدویت قم

۰۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۴ کد : ۴۴۰۴۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۷۱
رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: دو هزار و ۵۵۱ اثر در قالب‌های مختلف از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که از آثار برگزیده در قالب نمایشگاه رونمایی می‌شود.
ارسال بیش از ۲ هزار اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مهدویت قم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم دکتر محمد حیدری، در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت که امروز، دوم خردادماه در تالار استاد شهید مطهری دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه جشنواره ملی مهدویت تاکنون سه دوره در استان قم به همت جهاددانشگاهی قم برگزار شده‌ است، اظهار کرد: محور اولین دوره این جشنواره، چالش‌های اعتقادی و فرهنگی و دوره دوم، آمادگی برای ظهور و تمدن‌سازی و امسال نیز با محوریت گفتمان‌سازی مهدویت با تکیه بر موعودیاوری برگزار شد.

وی ادامه داد: چندین موضوع هویت ایرانیان را شکل داده و با وجود اقوام مختلف و نژادهای مختلف، موضوع مهدویت و اعتقاد به آن این هم‌افزایی و وحدت را بین اقوام مختلف ایجاد کرده است. فلسفه انتظار موضوع خاصی است که فرد منتظر به وضعیت موجود رضایت ندارد و منتظر اتفاقی است تا به وضعیت مطلوب برسد.

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه شیعه واقعی قرار و آرام ندارد و با رسیدن به مطلوب نهایی یعنی امام زمان(عج) به حلاوت و آرامش و سکون می‌رسد، افزود: در این جشنواره به دنبال این بودیم که نخبگان و منتظران واقعی ترغیب شوند تا آثار هنری، علمی و پژوهشی خود را عرضه کنند تا همگان در راستای موعودیاوری از آن بهره بگیرند. طبق محور اصلی سومین جشنواره، بخش هنری در قالب عکس و با محوریت اجتماعات مهدوی به خصوص اجتماعات جمکران و جشن‌های خانگی و مناسک مهدوی و فضاسازی و پادکست نیز با محور عاشقانه با امام زمان(عج) بود و خلاصه‌سازی کتاب‌ها فراخوان شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شعر و قطعات ادبی و دلنوشته‌ها آثار ارزنده‌ای به دبیرخانه رسید، گفت: اشعار انتقادی نسبت به خلأ حضور امام زمان(عج)، عدالت‌خواهی، امیدآفرینی از جمله محورهای بخش شعر و قطعات ادبی بود.

حیدری با اشاره به اینکه سومین جشنواره ملی مهدویت در سال ۱۴۰۰ مقارن با آغاز امامت امام زمان(عج) شروع به کار کرد و فراخوان در قالب پوستر، پیامک، تبلیغات خبری به مراکز آموزشی فرهنگی و عمومی ارائه شد، افزود: مسجد مقدس جمکران، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه، حوزه علمیه خواهران، جامعة‌الزهرا(س)، مرکز نخصصی مهدویت شورای شهر قم، شهرداری قم، حوزه هنری استان قم و سایر ارگان‌های کشوری و استانی، جهاددانشگاهی واحد قم را همراهی کردند.

وی اضافه کرد: مسابقه کتابخوانی «شهدا الگوی منتظران» در دهه فجر برگزار شد که پنج نفر برگزیده شدند. همچنین دو هزار و ۵۵۱ اثر در قالب‌های مختلف از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره رسید که از آثار  برگزیده در قالب نمایشگاه رونمایی می‌شود.

حیدری یادآور شد: نشست‌های تخصصی و بررسی کتاب و نشست جریان‌های انحرافی معاصر در حوزه مهدویت و سه‌شنبه‌های مهدوی به‌عنوان برنامه‌های جانبی سومین جشنواره ملی مهدویت برگزار شد.

کلید واژه ها: رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم عکس دکتر محمد حیدری دکتر محمد حیدری اختتامیه جشنواره ملی مهدویت مهدویت


نظر شما :