کارشناسان روانشناسی و باروری دلبری خانوادگی را تبیین کردند

۱۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۷:۱۳ کد : ۴۳۷۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۳۶۴
همایش دلبری خانوادگی به همت جهاددانشگاهی استان قم، دفتر اجتماعی فرهنگی استانداری و با همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد استان، روز دوشنبه ۱۰ آذرماه در سالن همایش های دانشگاه علمی کاربردی استان قم برگزار شد.
کارشناسان روانشناسی و باروری دلبری خانوادگی را تبیین کردند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی همایش دلبری خانوادگی با موضوع بنیان خانواده در دو بخش نحوه ارتباط گیری موثر و مشاوره درمان ناباروری صورت پذیرفت.

در ابتدای مراسم سیده شبنم فاطمی  سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ضمن خیر مقدم به بیان سبقه تشکیل جهاد دانشگاهی وشرح مختصری از اهداف و فعالیتهای آن در حوزه های مختلف پرداخت.

احمد ترابی سخنران بخش اول با تبیین روشهای ارتباط گیری افراد جامعه با یکدیگر، آن را از مولفه های اصلی زندگی اجتماعی دانست.

این روانشناس بالینی در ادامه برقراری ارتباط موثر را تنها وسیله انتقال اطلاعات بین افراد معرفی کرد و گفت: تمرکز، توجه و دقت مراحل اصلی برقرای ارتباط بین افراد، علی الخصوص زوجین است و حواس پرتی از موانع ارتباط موثر به شمار می آید.

معصومه جانبازی سخنران بخش دوم نیز به بیان روش های نوین درمان ناباروری پرداخت و شرح مختصری از روش های درمان ناباروری از جمله IUI و IVF را بیان کرد.

مسئول گروه مامایی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم در توضیح IUI گفت که ابتدایی ترین روش درمان ناباروری IUI است که از طریق تزریق نطفه انجام می شود، همینطور PGD به منظور تشخیص پیش از انتقال جنین به خصوص در خانم هایی که سن بالایی دارند، برای جلو گیری  از ورود جنین غیر سالم به رحم آنان انجام می شود.
 

کلید واژه ها: علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد استان قم کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی همایش تخصصی


نظر شما :