برگزیدگان سومین جشنواره ملی مهدویت معرفی شدند

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۱۲ کد : ۴۲۵۴۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۰۴
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان این که در مجموع تعداد ۲۵۵۱ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مهدویت ارسال شد، تصریح کرد: علاوه بر آثار منتخب، آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری در کتاب جشنواره و نمایشگاهی که بدین منظور تشکیل می شود به نمایش در خواهد آمد همچنین این آثار به شکل چند رسانه ای و محتوای دیجیتال در اختیار عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.
برگزیدگان سومین جشنواره ملی مهدویت معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی حسینی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم و دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت، ضمن تبریک میلاد با سعادت منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان (عج)  با اشاره به اینکه باور به مهدویت اثرات و نتایج مختلفی در جامعه به لحاظ فردی و جمعی دارد و مهم ترین آن امید به آینده روشن و غایت مندی زندگی است در خصوص برگزاری جشنواره مهدویت تصریح کرد: با توجه به اهمیت شناخت مهدویت و ضرورت پاسداشت این رکن اعتقادی و برای به منصه ظهور رساندن نقش فرهنگی و هنری این حوزه در جامعه به اشکال مختلف باید در قالب های هنری، ادبی در فضاهای مذهبی، علمی و عموم جامعه به نمایش گذاشت.

وی ادامه داد: از طرفی جشنواره‌ها می ‌توانند باز تولید غنی را در ایده پردازی، خلاقیت و تولید محصولات نوآورانه در حوزه ترویج فرهنگ مهدویت با توجه به خلاء‌های جدی آن داشته باشند از همین رو یکی از بخش‌های اصلی جشنواره امسال به ایده پردازی پرداخت.

حسینی هدف از برگزاری جشنواره ملی مهدویت را یک موج جدید و کاملا هدایت شده از سمت نهاد های علمی، حوزوی و فعالان جدی در عرصه مهدویت دانست و عنوان کرد: با توجه به حضور و همکاری مسجد مقدس جمکران به عنوان مرکز فعالیت‌ های مهدوی و قطب مهدویت در جهان اسلام و مرکز تخصص مهدویت در کنار نهاد های دانشگاهی همچون جهاد دانشگاهی، وزارت علوم، دانشگاه آزاد و علمی- کاربردی و نهاد هایی مانند بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری که امسال وارد جشنواره شدند ضمن برگزاری یک جشنواره فرهنگی و هنری، دعوتی از صاحبان هنر، ادب، ایده و خلاقیت بود که برای بهتر اندیشیدن در حوزه مهدویت و توسعه فرهنگ متعالی مهدویت در جامعه کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: محور اصلی سومین جشنواره ملی مهدویت گفتمان سازی مهدویت با تکیه بر موعود یاوری با نگاه علمی و به دنبال ایجاد یک موج تبلیغ و ترویج معارف مهدوی و فرهنگ انتظار در جامعه دانشگاهیان در قالب یک طرح ملی بود.

دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت برگزاری نشست های تخصصی با موضوعات بررسی کتاب از حسین(ع) تا مهدی(عج)، جریان های انحرافی معاصر در حوزه مهدویت، چیستی و چگونگی مهدویت و بازشناسی جغرافیای مهدویت، نقد و بررسی فیلم ها و انیمیشن های ضد مهدوی را از بخش های جانبی جشنواره دانست.

وی در ادامه برگزاری ورکشاپ های تخصصی فتوواک، خلاقیت و ایده پردازی با همکاری مسجد مقدس جمکران، نقد فیلم و بازی با همکاری مرکز تخصصی مهدویت و بنیاد مهدی موعود، برگزاری کارگاه معارف مهدوی با همکاری جامعه الزهرا (س) را از دیگر بخش های جانبی سومین جشنواه ملی مهدویت عنوان کرد.

حسینی با بیان این که در مجموع تعداد ۲۵۵۱ اثر به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مهدویت ارسال شد، تصریح کرد: علاوه بر آثار منتخب، آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری در کتاب جشنواره و نمایشگاهی که بدین منظور تشکیل می شود به نمایش در خواهد آمد همچنین این آثار به شکل چند رسانه ای و محتوای دیجیتال در اختیار عموم علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه برگزیدگان بخش هنری سومین جشنواره ملی مهدویت شامل عکس و پادکست را با رای هیئت داوران به شرح زیر عنوان کرد:  هیئت داوران در بخش عکس هیچ اثری را برگزیده ندانست و ماندانا آل ابراهیم، سامان خدایاری، زهرا ابرقویی، فرشته فهیمی را شایسته تقدیر اعلام کرد همچنین در بخش پادکست هیات داوران هیچ یک از اثار ارسالی را برگزیده و شایسته تقدیر اعلام نکرد و سطح آثار ارسالی در سطح جشنواره ملی مهدویت ارزیابی نشد.

دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت در ادامه آثار برگزیدگان در بخش ادبی شامل شعر با قالب آزاد، قطعات ادبی و دلنوشته با موضوع عدالت خواهی، امید آفرینی، آینده روشن و اشعار انتقادی نسبت به خلأهای حضور امام زمان(عج) در جهان و دنیای مادی امروز را، معرفی کرد: هیئت داوران در بخش شعر میثم داودی، فاطمه عارف نژاد، علی رضا فرزانه موحد و در بخش قطعه ادبی اثر "آفتاب نام کوچک توست" از علی سلیمانی و اثر "دلم برای بودنت تنگ است" از معصومه کریمی را شایسته تقدیر اعلام کرد.

وی در خصوص برگزیدگان بخش ایده پردازی متذکر شد: هیئت داوران در این بخش هیبت اله شیری را به عنوان برگزیده و نسرین کریمی، روح الله یارمحمدی و سید محمد میر مرشدی را شایسته تقدیر دانست.

حسینی برگزیدگان بخش کتابخوانی سومین جشنواره ملی مهدویت با محوریت کتاب "شهدا بهترین الگو منتظران" که به صورت آنلاین و از طریق سایت کتابیار برگزار شد را به شرح زیر عنوان کرد: هیئت داوران زهرا روزخوش، ناصر کشفی، محمد جعفر ملا احمدی، روناک امامی، نعیمه مرادی کمسرخ، زهرا نصرتی، ذبیح الله طهماسبی نوا، فاطمه پیرعلی، حسن مطواعی، محمد علی دوست اقدام را برگزیدگان بخش کتابخوانی اعلام کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه تأکید کرد: اختتامیه سومین جشنواره ملی مهدویت و تقدیر از برگزیدگان نیمه دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجام خواهد شد.

دبیر سومین جشنواره ملی مهدویت در پایان اظهار کرد: از مسجد مقدس جمکران و کلیه دستگاه های اجرایی، نهادها، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، انجمن های ادبی و هنری، پارک علم و فناوری استان، بنیاد نخبگان استان، جامعه الزهرا(س)، اساتید محترم حوزه و دانشگاه، داوران محترم بخش های مختلف جشنواره و کلیه فرهیختگانی که در سومین جشنواره ملی مهدویت جهاد دانشگاهی قم را همراهی کرده و در مراحل مختلف جشنواره و کمیته های مختلف با ما همکاری و مشارکت داشته اند کمال تقدیر و تشکر را داریم.

کلید واژه ها: برگزیدگان جشنواره ملی مهدویت جشنواره


نظر شما :