تکنینک های حساس و ارزشمند پژوهشی با نصف هزینه واقعی در جهاد آموزش داده می شود

۰۳ دی ۱۳۹۷ | ۱۶:۳۶ کد : ۴۲۲۴ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۲۲۵۸
مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان قم از برگزار شدن همایش ناباروری و سلول های بنیادی در دانشگاه قم و خدمات پژوهشی جهاد دانشگاهی قم خبر داد.
تکنینک های حساس و ارزشمند پژوهشی با نصف هزینه واقعی در جهاد آموزش داده می شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم هدی فضائلی مدیر اجرایی معاونت پژوهشی این واحد در حاشیه برگزاری همایش ناباروری و سلول های بنیادی با اشاره به فعالیت های جهاد دانشگاهی قم در ارتباط با پایان نامه های دانشجویی، عنوان کرد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مراجعه به جهاد دانشگاهی و منعقد کردن قرارداد پژوهشی می‌‎توانند امور پایان نامه خود را با استفاده از راهنما و گروه های پژوهشی موجود در جهاد دانشگاهی قم انجام دهند.

هدی فضائلی مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی قم گفت: علاوه بر این  یک سری دستگاه ها و تجهیزات تخصصی  که برای بعضی از تست ها مورد نیاز است و به سادگی یافت نمی شود، مانند میکروسکوپ فلوئورسانس و همچنین دستگاه real-time PCR که مرتبط با پایان نامه ها و طرح های پژوهشی زیست شناسی است به دانشجویان ارائه می دهیم و علاوه بر آن  پذیرش پژوهشگران غیر دانشجو هم انجام می‌شود.

مدیر اجرایی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی قم به تشریح دیگر خدمات پژوهشی جهاد دانشگاهی قم پرداخت و گفت: خدمات دیگری که جهاد دانشگاهی قم در حوزه پژوهش انجام می دهد PRP نام دارد که مخفف واژه "پلاسمای غنی از پلاکت" است و علاوه بر درمان نازایی برای تسکین درد ناشی از ارتروز و مشکلات موجود در زیبایی مانند رشد مجدد موی سر استفاده می شود.

وی در اخر افزود: تکنینک های حساس و ارزشمندی از جمله کاریوتایپ در دوره های آموزشی در یک هفته و با نصف هزینه واقعی در جهاد دانشگاهی برگزار می شود. همچنین  دوره های انالیز اسپرم، پروسسینگ، کارگاه های اموزشی ذخیره سازی و کشت سلول های مزانشیمی و کارگاه استخراج و ذخیره سازی سلول های بنیادی هموتوپی نیز از دیگر دوره ها و کارگاه های آموزشی این معاونت است.

هدی فضائلی در توضیح برگزاری همایش ناباروری و سلول های بنیادی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم عنوان کرد: این همایش به صورت مشترک توسط جهاد دانشگاهی استان قم، دانشگاه قم و پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی برگزار شد و سخنرانی های این همایش در رابطه با تاثیر آلودگی های زیست محیطی در بروز ناباروری و بحث سلول درمانی در ناباروری بود و توضیحاتی نیز در رابطه با ناباروری و روش های درمانی موجود در این همایش گفته شد.

وی افزود دکتر مرضیه علوی سلطانی مدیر مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم، دکتر فتحی عضو هیئت علمی و سرپرست معاونت آموزشی پژوهشگاه رویان سخنرانان اصلی این همایش بودند.

هدی فضائلی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این همایش غرفه های فروش کتاب های جهاد دانشگاهی قم، مشاوره ژنتیک و نازایی، فعالیت های آموزشی و پژوهشی جهاد دانشگاهی قم و نمایندگی شرکت فناوری های بن یاخته رویان (بانک خون بند ناف) برپا شد و به ارائه اطلاعات و خدمات به دانشجویان و دانشگاهیان پرداخت.

وی در پایان به توضیح نحوه همکاری مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم با شرکت فناوری های بن یاخته رویان پرداخت و گفت: نمونه گیری خون بند ناف نوزادان در قم انجام و برای آنالیز و ذخیره سازی به تهران فرستاده می‌شود. خانم هایی که در دوران حاملگی به سر می‌برند  می‌توانند در نه ماهگی با مراجعه به نمایندگی شرکت بن یاخته در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم خون بند ناف را برای آینده فرزند خود ذخیره کنند.

کلید واژه ها: درمان ناباروری مرکز درمان ناباروری معاونت پژوهشی همایش تخصصی دانشگاه قم پژوهشگاه رویان بانک خون بند ناف


نظر شما :