برنامه دانشگاه‌های استان قم ویژه دهه فجر تشریح شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰ کد : ۴۱۰۸۳ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۷۳
دومین نشست ستاد دانشجویی و دانشگاهی بزرگداشت دهه فجر قم، با حضور اعضای این ستاد در دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزارشد.
برنامه دانشگاه‌های استان قم ویژه دهه فجر تشریح شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در ابتدای این نشست، دکتر دارابی معاون دانشگاه آزاد اسلامی قم گفت: 13هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی قم تحصیل می کنند که 4هزار دانشجو در بخش تحصیلات تکمیلی فعالیت دارند.

 

وی افزود: فرایند برگزاری کلاس ها در دو سال گذشته در حوزه آموزش مجازی مستقر بود و این فضا برای ورود دانشجویان نیز با افول کرونا، فراهم است.

 

 

 

وی تصریح کرد: مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی با رویکرد ما می توانیم و تکیه به داخل و مردم، محقق شده است. امیدواریم با تلاش ها و مساعدت هایی که در عرصه های مختلف انجام می شود شاهد رشد و اعتلای کشور عزیز خود باشیم. امروزه با توسعه نظام آموزش عالی در کشور هستیم و قطعا این آمار با گذشته قابل قیاس نیست.

 

 

 

 

در ادامه علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم بیان کرد: در این جلسات قرار است که برنامه های دانشگاه های استان قم در ایام دهه فجر با هم افزایی کامل برگزار شود و هماهنگی های لازم در این جلسات بدست می آید.

وی گفت: مساله جهاد تبیین از جمله مهمترین تاکیدات رهبری معظم است که جهاددانشگاهی قم در این زمینه برنامه مصوب و اجرایی برگزار می کند.

وی اظهارکرد: اولین دوره تاریخ شفاهی به همت جهاددانشگاهی قم برگزار شد. دوره بعدی تربیت مربی تاریخ شفاهی با حضور 50 نفر در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی در حال انجام است.

وی گفت: بحث پرچم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است باید در ایام الله دهه فجر مورد استفاده قرار گیرد.

اهدای تندیس انقلاب اسلامی، جشنوماره تابالندگی، افتتاح دهمین دوره مناظرات دانشجویی، مسابقه کتابخوانی ملی شهدا الگوی منتظران، اجرای طرح هویت شناسی دانشجویان و جوانان، از جمله برنامه های ایام الله دهه فجر است.

 

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری قم

حسن محبوبی در این نشست گفت: دانشگاه ها باید مساله واکسینه سازی دانشجویان را جدی بگیرند و همه دانشجویان باید واکسینه شوند تا اگر قرار باشد دانشگاه ها به شکل حضوری برگزار شوند در این زمینه اولین و مهمترین رویکرد مقابله ای با کرونا انجام شده باشد.

وی افزود: دانشگاه های استان برنامه های ایام الله دهه فجر را باید مستندسازی کنند تا این برنامه به صورت یک جزوه کامل ارایه شود. خوشبختانه جهاددانشگاهی همیشه در این گونه امور پیشقدم بوده است و امیدوارم در این زمینه نیز فعالیت مثمرثمری انجام شود.

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری قم بیان کرد: دانشجویان ما باید ظرفیت های نظام خود را بشناسند. اگر دشمن زمانی به دنبال آن بود که حیات خلوتی برای خود در کشور ما ایجاد کند ولی امروز به جایگاهی رسیدیم که قدرت ما به آزادی خواهان جهان تزریق می شود.

وی یادآورشد: حضرت زینب(س) با قدرت نرمی که در 1400 پیش تولید کردند این قدرت را به ما منتقل کردند. دشمنان با جنگ نرم علیه اسلام و تشیع اقدام کردند ولی حضرت زینب(س) با همین اسلحه به جنگ آنها رفتند.

وی افزود: آمریکا به دنبال توسعه قدرت خود و تخریب دشمنان خود از مسیر جنگ و قدرت نرم بود. آمریکا همیشه سعی داشت که دشمنان خود را توسط مردم آن کشور از بین ببرد و جنگ های نرم ایجاد کند.

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استانداری قم بیان کرد: قدرت نرم شهادت سردار سلیمانی یک قدرت عظیم ملی برای جوانان ما ایجاد کرد. یک پیروزی در مسابقات ورزشی قطعا تاثیرات مهمی روی قدرت ذهنی جوانان ما دارد، حال ببینید که شهادت سردار سلیمانی چه قدرت ذهنی عظیمی برای کشور ایجاد کرد!

 

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قم:

محمدصادق احمدی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد قم بیان کرد: شورای فرهنگی دانشگاه آزاد برای ایام دهه فجر برگزار شده است و برنامه های کانون ها و نهادهای فعال فرهنگی دانشگاه، مصوب شد ولی با توجه به شرایط قرمز کرونایی قم، مصوب شد که برنامه های جنبی با شروط خاص کرونایی برگزار شود.

وی افزود: اگر دانشگاه ها و مراکز آموزشی نسبت به این قوانین و مقررات ستاد ملی کرونا بی تفاوت باشند قطعا نمی توانیم انتظار زیادی از بخش های دیگر داشته باشیم.

وی گفت: فضاسازی محیطی، ارسال پیام های مرتبط در فضای مجازی دانشگاه، بیان خاطرات انقلابی از سوی اساتید دانشگاه، برگزاری دو نشست تخصصی با حضور کارشناسان برجسته سیاسی و علمی، جشنواره فرهنگی ورزشی با 7 رشته، جشن بزرگ انقلاب ویژه خانواده ها، انتشار ویژه نامه های دانشجویی، ملاقات با خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران و جانبازان انقلاب اسلامی، جشنواره هنر آشپزی، برگزاری برنامه فرهنگی خوابگاه دانشجویی، جشن بزرگ یاوران انقلاب، تریبون آزاد دانشجویی، 16 تیم کرسی آزاد اندیشی، معرفی و تجلیل از اساتید و دانشجویان نخبه در تراز انقلاب اسلامی از جمله برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی قم در ایام دهه فجر است.

 

دانشگاه علوم پزشکی قم:

مسعود رمضانی دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی از سوی کانون عفاف و حجاب معاونت فرهنگی، برگزاری نمایشگاه طراحی، کاریکاتور و نقاشی ویژه دهه فجر، فضاسازی دانشکده ها و مراکز تابعه، دعوت از گروه سرود انقلابی، اردوی یک روزه بهشت زهرا و حرم امام(ره)، دیدار با خانواده شهدا و گلریزان مزار شهدا، اجرای برنامه ویژه دهه فجر، برگزاری برنامه نقاشی، مطالعه بیانیه گام دوم و بیان نظرات اساتید و دانشجویان از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان قم است.

وی گفت: تمامی برنامه های ذکر شده با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی قم منوط به مجوز ستاد ملی کرونا خواهد بود.

 

 

دانشگاه فرهنگیان

محمد محیط آرا در این نشست گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای دو پردیس و یک مرکز است که عمده دانشجویان این دانشگاه نیز از سراسر کشور در قم حضور دارند.

وی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، دعوت از نویسنده کتاب انقلاب، برپایی نمایشگاه عفاف و حجاب و نمایشگاه دستاوردهای انقلاب، برگزاری مسابقه بیانیه گام دوم انقلاب، فعال کردن کانون های دانشگاه، تبلیغات محیطی، برگزاری نشست فجر مهدوی،  ساخت کارت پستال انقلاب، پاسخگویی به شبهات، برگزاری نشست علمی به عنوان جوانان و گام دوم،برگزاری همایش تخصصی دهه فجر، برگزاری مسابقه کتابخوانی صعود چهل ساله، برگزاری طرح درس نویسی رویداد جاری انقلاب اسلامی، تحلیل و نقد کتاب حماسه واژه، برگزاری مسابقه از محتوای بیانیه گام دوم انقلاب از جمله برنامه های دانشگاه فرهنگیان است.

مدیر فرهنگی دانشگاه فرهنگیان گفت: وجه فرهنگی انقلاب اسلامی ما، عمده ترین وجه این انقلاب است. در این زمینه نشست های تخصصی ویژه اساتید و دانشجویان نیز باید برگزار شود که وجوه فرهنگی انقلاب از جمله شعر و نوشتار ومحتواهای فرهنگی به جامعه جوان ارایه شود.

 

بسیج دانشجویی:

امیرحسین مرادی گفت: از هفت گذشته، دانشجویان دانشگاه های استان در چندین دوره تخصصی حوزه دارند که هم اکنون دوره شهید دیالمه، گفتمان سازی انقلاب اسلامی و روشنگری(چهار روزه)، اعزام دوره صراط نور، راهیان نور، بحث تخصصی خادمیاری راهیان نور، دوره مسئولین عملیات جهادی استان ها در اصفهان، دوره مسئولین علمی، اردوی راهیان پیشرفت در استان هرمزگان، زیارت شهدای کرمان،

وی افزود: برگزاری رزمایش مجازی با حضور فعالان مجازی دانشجو، بازنشر دستاوردهای انقلاب اسلامی، مقایسه هوشمندانه کشور با کشورهای پیشرفته، تبیین جنایات رژیم پهلوی و منافقین و.. در حوزه مجازی برگزار می شود.

وی گفت: پویش ملی کتابخوانی، امسال با رویکرد ازدواج، برگزار می شود که جایزه این کتاب 110 میلیون تومان است و کتاب با تخفیف 50 درصدی و به شکل رایگان به خانه دانشجویان ارسال می شود. آموزش و توانمندی واسطین ازدواج از دیگر برنامه های این ایام است.

مسئول بسیج دانشجویی استان قم رادی اظهارکرد: روز سه شنبه، قرارگاه شهید علم الهدی درزمینه راهیان نور با حضور روسای دانشگاه ها تشکیل می شود که امسال نیز تلاش می شود با رعایت پروتکل ها، دانشجویان استان نیز در اردوی راهیان نور شرکت کنند.صادقی نماینده فرهنگی دانشگاه صنعتی قم:

صادقی در این نشست گفت: فضاسازی داخل دانشگاه صنعتی ویژه دهه فجر، ایستگاه صلواتی، بازدید از گلزارشهدای قم، برگزاری مسابقه مجازی شعر خوانی انقلاب اسلامی، انتقال خون، از جمله برنامه های دانشگاه صنعتی قم در این ایام است.

 

دانشگاه حضرت معصومه(س)

زهرا بیگلری در این نشست گفت: عطر افشانی مزار شهدا، برگزاری مسابقه ویژه فرزندان کارکنان دانشگاه، مسابقه ساخت کلیپ های انقلابی، انتشار کلیپ های انقلابی، فضاسازی محیط دانشگاه، پخش سرودهای انقلابی در محیط دانشگاه، برگزاری جشن انقلاب ویژه خانواده کارکنان و اساتید(منوط به مجوز ستادملی مقابله با کرونا) از جمله برنامه های حضرت معصومه(س) در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

 

 

 

 

دانشگاه مفید:

حجت الاسلام والمسلمین گلقندشتی معاون فرهنگی دانشگاه مفید در این نشست گفت: اتفاق مهم فرهنگی در انقلاب آن بود که سلطنت مبنای مشروعیت نظام حاکم نیست. اگر امروز این بحث را جدی تر دنبال کنیم که نظام پادشاهی نظامی ناکارآمد است، می توانیم بخش مهمی از شبهات جدید را از بین ببریم.

وی افزود: بحث استقلال، عنصر حیاتی در شکل گرفتن انقلاب اسلامی است. امروزه کشور ما کاملا از نظر فکری و عملی، مستقل است و این استقلال فرهنگی قطعا از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

وی گفت: تبلیغات محیطی، برگزاری نمایشگاه انقلاب اسلامی، برنامه شعر خوانی و تولید محتوا و برگزاری برنامه ویژه ادبیات مقاومت از جمله برنامه های فرهنگی دانشگاه مفید است.

 

دانشگاه پیام نور استان قم:

علی کریمی معاون فرهنگی دانشگاه پیام نور استان قم، در این نشست گفت: بحث فضاسازی محیطی دانشگاه، ایستگاه صلواتی، نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب و دفاع مقدس جنب مزار شهدای گمنام، برگزاری میز خدمت با حضور مدیران دانشگاه، مسابقه نقاشی با موضوع انقلاب ویژه فرزندان کارکنان، عطرافشانی مزار شهدای دفاع مقدس و گلزار، دیدار از خانواده های شهدا، اهدای گروه خون کارکنان، نشست بصیرتی مجازی با موضوع غیرت دینی از جمله برنامه های دانشگاه پیام نور در ایام دهه فجر است.

 

 

 

 

دانشگاه قم:

سید میرزایی در این نشست گفت: برگزاری جشن انقلاب با حضور کارکنان و اساتید با حضور خانواده ها،نمایشگاه فیزیکی و مجازی، برگزاری مسابقه کتابخوانی و ورزشی، بازنشر مطالب در رابطه با دستاوردهای انقلاب، کرسی آزاد اندیشی و تریبون آزاد، برگزاری برنامه غبارروبی شهدا،

 

 

 

 

 

 

ادیان و مذاهب اسلامی

رحمان قاسمی مدیر فرهنگی دانشگاه ادیان و مذاهب در این نشست گفت: کرسی ترویجی گفتمان انقلاب اسلامی در دانشگاه در بستر فجازی مجازی، برگزاری مسابقات نقاشی و عکاسی، برگزاری برنامه ورزشی در 14 رشته، سخنرانی های مختلف اساتید، فضاسازی محیطی و... از جمله برنامه های دانشگاه است. در این زمینه 20 نشست تخصصی در ایام الله دهه فجر خواهد بود.

کلید واژه ها: کمیته دانشجویی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی دهه فجر انقلاب اسلامی ایران دانشگاه آزاد


نظر شما :