معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم مطرح کرد:

دانشگاه محل کسب مهارت تعامل در جامعه است / نقش دانشجو در حکمرانی جامعه

۱۷ آذر ۱۴۰۰ | ۱۵:۵۸ کد : ۳۸۹۱۹ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۵۶۳
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم دانشگاه را محل کسب مهارت تعامل در جامعه توصیف کرد و گفت: حضور دانشجویان در تشکل‌ها و کانون‌های مختلف مسئولیت‌پذیری فرد را تقویت می‌کند.
دانشگاه محل کسب مهارت تعامل در جامعه است / نقش دانشجو در حکمرانی جامعه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی حسینی، معاون فرهنگی این واحد در گفت‌وگویی، در خصوص بزرگداشت روز دانشجو، با اشاره به اینکه سهم و نقش دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و هر گام بلند برای توسعه علمی، برجسته و ممتاز است، اظهار کرد: باید هویت دانشجویی را به رسمیت بشناسیم و حرمت همه دانشجویان را پاس بداریم.

 وی ادامه داد: از ۱۶آذر ۱۳۳۲ که سه شهید سرافراز دانشکده فنی دانشگاه تهران پرچم مبارزه برای استقلال و آزادی را برافراشتند تا به امروز، نام دانشجو با آرمان‌خواهی، تلاش برای کسب آگاهی‌ و ایستادگی برای اعتلای ایران همراه است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: نقش مهم دانشگاه‌ها موضوع شایان توجهی است که همواره در توسعه ملی و ارتقای دانش و تکنولوژی اثرگذار بوده است؛ بی‌تردید حضور مؤثر و ارزشمند دانشجویان فرهیخته است که به این نقش‌آفرینی معنا و امکان می‌بخشد.

حسینی اضافه کرد: در کشورهایی که به‌دنبال حل مسائل و رفع نیازمندی‌های اساسی مردم و دغدغه پیشرفت کشورشان را دارند، اتکای اصلی به دانشجویان و جامعه دانشگاهی است و در جمهوری اسلامی ایران این اتکا بیش از سایر کشورها اهمیت دارد.

برنامه‌ریزی مناسب برای آینده شغلی دانشجویان

وی با اشاره به اینکه حضور دانشجویان کوشا در کنار استادان دلسوز و انقلابی یکی از پرارزش‌ترین منابعی است که جامعه اسلامی ایران از آن بهره‌مند است، گفت: برای حکمرانی دانشجو در امور مهم جامعه لازم است که آموزش‌های لازم در حوزه‌های نقش‌پذیری، آینده‌سازی و مدیریت به دانشجو داده شود و در این راستا متوجه اهمیت حضور جهاد دانشگاهی در دانشگاه‌ها می‌شویم.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با تأکید بر حفظ وحدت و اتحاد نهادهای فعال دانشجویی با یکدیگر، عنوان کرد: اتحاد از راهکارهای افزایش نشاط و تحرک در این مجموعه‌های علمی است که باید برای گسترش آن تلاش کرد.

وی ادامه داد: باید برای آینده شغلی دانشجویان برنامه‌ریزی مناسب انجام شود و در این زمینه بهترین روش، گسترش کارگاه‌های مهارت‌آموزی و کارورزی در دانشگاه‌های استان است.

حسینی دانشگاه را محل کسب مهارت تعامل در جامعه توصیف کرد و گفت: حضور دانشجویان در تشکل‌ها و کانون‌های مختلف مسئولیت‌پذیری فرد را تقویت می‌کند؛ دانشجویان باید با انجام فعالیت‌های مختلف هنری، اجتماعی و فرهنگی خود را برای قبول مسئولیت در جامعه آماده کنند.

وی ابراز کرد:  وحدت، پویایی، تحول‌گرا بودن، تعامل درست و تمرین مدیریت ازجمله مزایای مهم و بارز رشد شخصیتی دانشجویان هنگام حضور در فعالیت‌های مختلف دانشجویی است و توجه به این مهم عامل اصلی قبول مسئولیت‌های گوناگون در آینده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم با اشاره به تخفیف ۲۰ درصدی مراکز جهاد دانشگاهی برای تمام دانشجویان استان، گفت: دانشجویان عضو جهاد دانشگاهی می‌توانند از خدمات این نهاد انقلابی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: باتوجه به رسالت جهاد دانشگاهی، روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه طی مراسمی از دانشجویان فعال در جهاد دانشگاهی تقدیر می‌شود.

کلید واژه ها: روز دانشجو معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم دانشگاه علی حسینی


نظر شما :