جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد

۰۸ آبان ۱۴۰۰ | ۰۹:۲۳ کد : ۳۷۳۵۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۱۳
جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) به همت دفتر تسهیلگری و توسعه شهر قائم و با مشارکت شهرداری کلان‌شهر قم با حضور رئیس جهاد دانشگاهی استان قم، معاون امور فرهنگی_اجتماعی استانداری قم و شهردار منطقه پنج برگزار شد.
جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم رئیس این واحد در این مراسم گفت: مسئولین دفتر تسهیلگری در شناسایی مشکلات و انتقال آن به مسئولین مربوطه تلاش می‌کنند و امیدواریم با تصمیم استانداری قم این فعالیت‌ها گسترده‌تر شود تا مشکلات رفع شود.

دکتر محمد حیدری، رئیس جهاد دانشگاهی واحد قم، در این مراسم عنوان کرد: از همه مسئولان ازجمله کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره اوقاف، شهرداری منطقه اداره اتباع و بیگانگان در قم، بسیج و کلانتری منطقه که در رفع مشکلات محله تلاش کردند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: مشکلاتی در ناهمگنی ساخت‌ وساز و سکونت محله وجود دارد که برخورداری این منطقه را از سایر مناطق کمتر کرده است.

رئیس جهاد دانشگاهی قم بابیان اینکه همه به عنوان انسان حقوقی برابر داریم، گفت: امیدواریم با درایت شهروندان این منطقه و کمک و همت مسئولین مربوطه این مشکلات برطرف شود.

وی افزود: مسئولین دفتر تسهیلگری و توسعه شهر قائم در شناسایی مشکلات و انتقال آن به مسئولین مربوطه تلاش می‌کنند و امیدواریم با تصمیم استانداری قم این فعالیت‌ها گسترده‌تر شود تا مشکلات رفع شود.

عدم رعایت اصول شهروندی، هزینه مازادی است که مردم از جیب خود پرداخت خواهند کرد

زین‌العابدین قراچورلو، سرپرست منطقه پنج شهرداری قم نیز در این مراسم، با اشاره به حدیث «بهترین مردم کسی است که خیرش به دیگران برسد»، عنوان کرد: اگر به دنبال قدم برداشتن در مسیر کمال انسان هستیم باید به این حدیث عمل کنیم.

وی ادامه داد: آغاز رسیدن به کمال، خیر رساندن به هم نوعان است و اگر در دنیا و جامعه‌ای که زندگی می‌کنیم مفید نباشیم به هدف اصلی خلقت انسان نمی‌رسیم.

وی افزود: کسانی که این برنامه را برگزار کردند به این حدیث عمل کردند و سعی کرده اند خیرشان به دیگران به ویژه به مناطق که کمتر برخوردار برسد.

قراچورلو بیان کرد: برای بهترین مردم شدن حتما نباید کار بزرگی انجام داد بلکه همین که به همسایه آزار نرسانیم و به حقوق شهروندی احترام بگذاریم در این مسیر قدم برداشته ایم.

وی گفت: یکی از مهمترین اقداماتی که مردم باید انجام دهند در حوزه حق همسایگی و حقوق شهروندی آن است که زباله های خود را در مکان مشخص و در زمان مشخصی که شهرداری نسبت به رفت و روب شهری و  جمع آوری زباله مشخص کرده قرار دهند ولی متاسفانه برخی بدون توجه به این مسایل، زباله های خود را در ساعات دیگر در گذرگاه ها قرار می دهند که این مساله باعث اشاعه آلودگی بیشتر و همچنین هزینه اضافی برای جمع آوری زباله است که در آخر نیز خود مردم باید این هزینه ها را جبران کنند.

دفتر تسهیلگری، نقش مهمی در رفع محرومیت از محله شهر قائم دارد

معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم نیز در این مراسم گفت: محله شهر قائم یکی از محلات به ظاهر کمتر برخوردار است که با همت دفتر تسهیلگری و توسعه شهر قائم و شهرداری منطقه پنج در طول دو سال گذشته پیشرفت‌های خوبی کرده است.

دکتر حسین غریب، معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم، در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) که به همت دفتر تسهیلگری و توسعه شهر قائم در بوستان آفتاب شهر قائم برگزار شد، عنوان کرد: بعد از سونامی ژاپن، مردم این کشور با امید طلوع دوباره خورشید، کشورشان را ساختند.

وی ادامه داد: در محله شما نیز جز با مطالبه گری درست و همت خودتان و مسئولانتان اتفاق و پیشرفتی رقم نمی‌خورد.

وی اظهار کرد: محله شهر قائم یکی از محلات به ظاهر کمتر برخوردار است که با همت دفتر تسهیلگری و توسعه شهر قائم و شهرداری منطقه پنج در طول دو سال گذشته پیشرفت‌های خوبی کرده است.
معاون اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم بابیان اینکه امیدواریم این شرایط بهتر شود، ادامه داد: مطالعاتی در رابطه با محرومین زدایی انجام شده است که به زودی عملیاتی می‌شود.

کلید واژه ها: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی


نظر شما :