رزومه مهم‌ترین عامل تصاحب شغل مناسب است/ باید و نبایدهای رزومه‌نویسی

۲۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۲:۱۴ کد : ۳۶۹۶۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۲۸
مدرس کارگاه آموزشی مجازی رزومه نویسی گفت: رزومه مهمترین عامل تصاحب شغل مناسب می باشد. در واقع اولین گام برای استخدام در شغل مورد نظر، نوشتن رزومه‌ای هنرمندانه و حرفه‌ای است.
رزومه مهم‌ترین عامل تصاحب شغل مناسب است/ باید و نبایدهای رزومه‌نویسی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی قم، در راستای سلسله وبینارهای توانمندسازی و مهارت افزایی دانشجویان، وبینار روزمه نویسی روز دوشنبه 19مهرماه از طربق سامانه امجد جهاددانشگاهی قم برگزار شد.

حسینی گفت: رزومه، شرح سوابق و فعالیت‌های شما است و در واقع نوعی تبلیغ برای خودتان محسوب می‎‌شود، با استفاده از این ابزار تبلیغ شخصی، شما می‎‌توانید در یک یا نهایتا دو صفحه، توانایی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی‌تان را به مدیر یا سازمانی که قصد همکاری با آن را دارید عرضه کنید و آن ها را مجاب کنید که از میان چندین و چند داوطلب، شما بهترین و شایسته‌ترین فرد برای تصاحب موقعیت شغلی مورد نظر هستید.

 معاون فرهنگی جهاددانشگاهی واحد استان قم در ادامه در مورد ضرورت رزومه صحبت کرد و گفت: رزومه سندی است که به طور فردی تنظیم می شود و تمرکز اصلی آن روی سابقه کار شخص است، رزومه به طور مختصر تجربیات کاری، مهارت‌ها، تحصیلات و صلاحیت‌های فرد را برجسته و پر رنگ می‌سازد و به گونه‌ای تنظیم می‌شود که تأثیر اولیه مطلوبی ایجاد کند و ابزاری قوی در جهت دادن به نتیجه مصاحبه است؛ به عبارت دیگر برگه تقلب شما برای مصاحبه محسوب می‌شود و رزومه، تبلیغی برای شما برای فراهم کردن یک مصاحبه است.

حسینی در مورد بایدها و نبایدهای روزمه‌نویسی گفت: نام، نشانی، شماره تلفن و email است (آوردن عکس معمولا توصیه نمی‌شود.)، ذکر اهداف اختیاری است، چکیده کار حرفه ای و صلاحیت‌ها(profile)، تحصیلات، تجارب، موارد دیگر مانند جوایز، انتشارات و اطلاعات شخصی، پیشینه شغلی، دستاوردهای علمی، نحوه آشنایی با شرکت، جوایز و تالیفات (در صورت وجود)، و علایق شخصی در صورت تمایل مواردی است که باید در رزومه ذکر شود.

همیشه رزومه‌ای از خودتان داشته باشید

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم گفت: به انواع قالب های رزومه از جمله زمانی، عملکردی، ترکیبی و فنی، اشاره کرد و گفت: رزومه، الزاماً برای استخدام نیست. همیشه رزومه ای از خودتان داشته باشید و آن را به کامل ترین شکل ممکن (شاید در چند صفحه) و برای هر کار و سازمانی، منتخبی از آن رزومه را ارائه کنید؛ بسیار پیش می آید که دوستان و آشنایان برای شما به دنبال فرصت شغلی هستند و به هر کسی می‌توانند، می‌سپارند تا فرصت‌های شغلی موجود را خبر دهد، اما رزومه‌ای از شما در اختیار ندارند پس همیشه رزومه داشته باشید و اگر به نزدیکان خود می‌سپارید که برایتان کار جستجو کنند، حتماً به صورت دیجیتال و یا به صورت مکتوب و پرینت کاغذی، نسخه ای از رزومه خود را ارائه دهید.

 

 

کلید واژه ها: وبینار سازمان دانشجویان


نظر شما :