اشتغال دانشجویان از رتبه علمی مهم تر است

۱۲ آذر ۱۳۹۷ | ۱۶:۵۴ کد : ۳۶۸۸ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۸۹۸
دکتر محمد حیدری رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم به همراه جمعی از معاونین و مدیران، روز دوشنبه ۱۲ آذر ماه با حضور در دفتر ریاست پردیس فارابی دانشگاه تهران با دکتر غلامرضا جندقی رئیس این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.
اشتغال دانشجویان از رتبه علمی مهم تر است

در دیدار رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قم و رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره به دغدغه اشتغال دانش آموختگان دانشگاه ها بر لزوم آموزش های مهارتی برای اشتغال دانشجویان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، رئیس این واحد پردیس فارابی دانشگاه تهران را یک دانشگاه اصولی و کلاسیک توصیف کرد و گفت: با توجه به فضای اصولی و بانشاط دانشگاه و مدیریت قوی آن کار های جهادی و فرهنگی در این دانشگاه با کیفیت بالاتری انجام می‌شود.

حیدری افزود: پردیس فارابی دانشگاه تهران از جمله دانشگاه های استان قم است که جو فرهنگی مناسب و نشاط آفرین آن باعث جذب دانشجو در برنامه های فرهنگی می‌شود و بر خلاف برخی دانشگاه ها که محیط دلگیر و جو فرهنگی نا مناسب دارند دانشجو را طرد نمی کند.

وی گفت: جهاددانشگاهی تنها نهادی است که به خاطر رعایت مضامین شرعی، اخلاقی و ایجاد روحیه با نشاط در دانشجویان در طول حضور خود در دانشگاه های سطح کشور همیشه باعث بالندگی بوده و هیچ گاه باعث زحمت دانشگاه نشده است.

حیدری با اشاره به کیفیت آموزش های عمومی و تخصصی مهارت محور جهاددانشگاهی در دوره های کوتاه و بلند مدت و اعتماد بالای مردم به این نهاد انقلابی  گفت: مراکز فرهنگی جهاد در سطح ملی فعالیت می کنند و مورد استناد عالی ترین دستگاه های اجرایی کشور هستند و برای نمونه می‌توان به پیشبینی درصد آرای کاندید های انتخابات گذشته ریاست جمهوری اشاره کرد که نتایج مطالعات مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی با حداکثر پنج درصد اختلاف، آرای مربوط به هر کاندید را پیشبینی کرده بود.


برگزاری دوره های آموزشی مهارت محور برای اشتغال دانشجویان است نه درآمد زایی

دکتر غلامرضا جندقی رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران در ادامه این دیدار ضمن اشاره لزوم توانمند سازی دانشجویان برای اشتغال گفت: با توجه به این که کیفیت آموزش و رتبه علمی دانشجویان در این دانشگاه در سطح بسیار مطلوبی قرار دارد دغدغه امروز دانشگاه اشتغال دانش آموختگان است.

وی به لزوم آموزش های مهارتی برای اشتغال دانشجویان تاکید کید و افزود: برگزاری دوره های آموزشی مهارتی برای درآمد زایی دانشگاه نیست بلکه برای کمک به اشتغال دانشجویان است و دریافت هزینه برای شرکت در دوره های آموزشی صرفا برای ایجاد انگیزه در دانشجویان جهت حضور منظم در جلسات انجام می شود چرا که دانشجویان بدون پرداخت هزینه انگیزه کافی برای شرکت در برنامه های فوق برنامه ای مثل دوره های آموزشی، برنامه های فرهنگی و اردو ها را ندارند.

جندقی به بیان ضرورت ایجاد امید به آینده در دانشجویان پرداخت و گفت: باید دانشجویان را با روانشناختی سازی در گروه های مختلف برای ورود به حوزه های مختلف اشتغال آماده کنیم.

رئیس پردیس فارابی دانشگاه تهران عنوان کرد پردیس آمادگی کامل برای همکاری با جهاددانشگاهی دارد و خود من هم چه از لحاظ علمی و چه از لحاظ اجرایی آماده همکاری برای اعتلای سطح فرهنگی و مهارتی دانشجویان هستم.

علی حسینی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی قم نیز در ادامه این دیدار هسته های دانشجویی شعب جهاددانشگاهی را از ارکان مدیریت شعب و حلقه های متفکر جهاد در دانشگاه بر شمرد و افزود دانشجویان عضو در شعب جهاددانشگاهی به مهارت هایی مثل آیین نگارش و مکاتبات اداری، گزارش نویسی، گرافیک مقدماتی و ... احتیاج دارند که در دانشگاه دریافت نمی کنند و این آموزش ها بصورت رایگان به اعضای  هسته های دانشجویی ارائه می شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی افزود: دو دوره خبرنگاری با مشارکت خبرگزاری ایسنا برای دانشجویان پردیس فارابی برگزار شد و فراگیران این دوره ها در حال حاظر در حال گذرانده کارورزی در این خبرگزاری هستند.

حسینی به پکیج های آموزشی ترمیک طراحی شده ویژه دانشجویان اشاره کرد و گفت دوره های آموزشی مهارت محور متناسب با نیاز دانشجویان در طول دوره تحصیل در بسته های آموزشی ویژه ارائه می‌شود بطوری که دانشجویان در لحظه فراغت از تحصیل مهارت لازم برای ورود به بازار کار و اشتغال را به مرور کسل کرده اند.

وی گفت: هفت گروه آموزشی تخصصی در چهار مرکز آموزشی در سطح شهر مهارت های لازم برای زندگی و اشتغال را به فراگیران ارائه می دهند که از جمله خدمات شاخص این مراکز می‌توان به برگزاری آزمون تافل، تربیت مربی و مدیر مهد های کودک، ارتقاء پایه نظام مهندسی، نرم افزار های تخصصی معماری، آمار، گرافیک، شبکه و برنامه نویسی اشاره کرد.
 

کلید واژه ها: معاونت فرهنگی معاونت آموزشی پردیس فارابی دانشگاه تهران


نظر شما :