کارگاه آموزشی ارزیابی اسپرم در تشخیص و درمان ناباروری برگزار شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۵:۱۷ کد : ۳۵۷۱۲ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۴۶
کارگاه آموزشی تست های ارزیابی اسپرم در تشخیص و درمان ناباروری با هدف اشنایی پژوهشگران با روش های بررسی کمی و کیفی پارامترهای اسپرمی با حضور ۷ پژوهشگر در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم برگزار شد.
کارگاه آموزشی ارزیابی اسپرم در تشخیص و درمان ناباروری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم در این کارگاه آموزشی که مطالب آن توسط دکتر راحیل جنتی فر، مدیر گروه بیولوژی تولید مثل جهاد دانشگاهی واحد استان قم و مسئول فنی آزمایشگاه جنین شناسی مرکز درمان ناباروری این واحد تدریس شد سرفصل هایی از جمله ارزیابی میکروسکوپی اسپرم، تحرک اسپرم، تعداد اسپرم، مورفولوژی اسپرم، زنده زایی، بررسی کروماتین اسپرم، بررسی ویسکوزیته سمن، بررسی حجم نمونه سمن و بررسی PHسمن به فراگیران حاضر ارائه شد.

حرکت در راستای گسترش عدالت آموزشی برای دانشجویان و ترویج علم و دانش عملی برای پرورش هرچه بیشتر تواناهایی عملی ایشان و ارتقای سطح دانش و مهارت فراگیران در رفع مشکلات ناباروری در مردان از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی شمرده می شود و شناخت اولیه روش های بررسی کمی و کیفی پرارامترهای اسپرمی مهارتی است که فراگیران این کارگاه بدست آوردند.

همچنین دوره های آموزشی ارزیابی کیفیت کروماتین اسپرم و آنالیز مایع منی در این مرکز در حال برگزاری است و کارگاه انجماد تخمک و جنین، کارگاه END NOT و دوره تخصصی بیوانفورماتیک در فصل پاییز برگزار خواهد شد.

علاقه مندان به شرکت در کارگاه ها و دوره های آموزشی معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی می توانند جهت آگاهی از شرایط ثبت نام با شماره 31621 داخلی 114 بخش تحقیقات گروه بیولوژی تولید مثل جهاددانشگاهی واحد استان قم تماس حاصل بگیرند.

کلید واژه ها: کارگاه آموزشی گروه بیولوژی تولید مثل دکتر راحیل جنتی‌فر


نظر شما :