/جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی/

برنامه‌ریزی‌های جهاد دانشگاهی متناسب با نیازهای جامعه است

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۶ کد : ۳۴۲۱۲ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۶۷۵
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در گفت‌وگویی، با بیان اینکه این نهاد با نیروهای جوان و دانشگاهی، فعالیت‌های بزرگی را در استان به سرانجام رسانده است، گفت: جهاد پیش از کرونا فعالیت‌های جدی و اثربخشی در عرصه‌های مختلف به اجرا رسانده بود و در دوران شیوع کرونا نیز در عرصه‌های مخلتف به دنبال رفع مشکلات استان بود.
برنامه‌ریزی‌های جهاد دانشگاهی متناسب با نیازهای جامعه است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم علی حسینی گفت: افزایش مشارکت دانشجویان، توانمندسازی ایشان در حوزه‌های مختلف، ارتقای روحیه خودباوری و ترویج برنامه‌های فرهنگی متنوع با موضوعات جذاب در میان دانشجویان، مشارکت در تعمیق و گسترش فرهنگ اسلامی و ایرانی در دانشگاه‌ها، مشارکت در ترویج و تعمیق و ارتقای گفتمان علم و نقد و مناظره در استان قم، افزایش تعامل با دانشگاه‌های استان و مراکز فرهنگی استان قم از دستاوردهای معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

حسینی حضور پررنگ جهاد دانشگاهی در حوزه آسیب‌های اجتماعی را موردتوجه قرار داد و افزود: مرکز تخصصی آسیب‌های اجتماعی در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش فعالیت‌های اجتماعی در سطح جامعه راه‌اندازی شد.

حسینی حضور معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم در 7 دانشگاه دولتی و نیز همکاری با سایر دانشگاه‌های استان را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: افزایش تعامل و همکاری با دستگاه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی، همکاری‌های مشترک در برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در سطح استان، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری و اجرای برنامه‌های مشترک علمی، فرهنگی و اجتماعی با دانشگاه‌ها، برگزاری نشست‌های تخصصی ملی و بین‌المللی و جشنواره‌های استانی و ملی همواره در دستور کار جهاد دانشگاهی است.

وی تصریح کرد: حضور در گروه‌های کاری، کارگروه‌ها، شوراهای مختلف و شوراهای فرهنگی استان قم بیانگر افزایش تعامل و همکاری‌های معاونت فرهنگی استان است که در بخش‌های مختلف جهاد دانشگاهی نیز موثر واقع شده است.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی همیشگی جهاد دانشگاهی حرکت در مسیر انقلاب اسلامی جهت حفظ و گسترش ارزش‌های والای نظام بوده و هست، اظهار کرد: در همین راستا همه ما در جهاد دانشگاهی باید تلاش کنیم تا همکاری بسیار نزدیکی را با دولت منتخب آینده داشته باشیم و طرح‌ها و برنامه‌های آینده معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی همچون گذشته بتواند پاسخگوی نیاز‌های سطح جامعه باشد.

وی گفت: توسعه ساختاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی قم، راه‌اندازی پردیس فناوری صنایع خلاق فرهنگی، راه اندازی مرکز تخصصی نوآوری‌های اجتماعی، ایجادایجاد باشگاه دانشجویان در دانشگاه‌های استان، افزایش سطح تعاملات و هم‌افزایی با کلیه دانشگاه‌ها و دستگاه‌های متولی فرهنگی و موسسات فرهنگی استان قم از برنامه‌های آینده جهاد دانشگاهی است که در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

جهاد دانشگاهی همواره آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی به استان دارد.

وی در پایان با اشاره به ظرفیت نیروی انسانی قوی و ظرفیت‌های ساختاری، علمی، آموزشی و خدماتی این نهاد انقلابی در قم، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی همواره آمادگی کاملی برای خدمت‌رسانی به استان و حل مشکلات و برداشتن بارهای به زمین مانده دارد و امیدواریم در این زمینه مسئولان استان نیز با نگاه دقیق به این ظرفیت‌ها همچون گذشته فضای مطلوب همکاری را ارتقا بدهند.

کلید واژه ها: جهاد دانشگاهی نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی


نظر شما :