کتاب "رفتار سازمانی پیشرفته" به چاپ رسید

۲۸ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۳۳۶۵۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۶۲
کتاب "رفتار سازمانی پیشرفته" نوشته صدیقه طوطیان‌اصفهانی و لیلا سعیدی‌ توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم در ۳۶۹ صفحه به چاپ رسید و با قیمت ۹۰۰ هزار ریال برای عرضه به بازار آماده شد.
کتاب "رفتار سازمانی پیشرفته" به چاپ رسید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم صدیقه طوطیان‌اصفهانی در گفتگویی بیان کرد: مطالعه رفتار سازمانی بسیار جذاب و درعین‌حال چالش‌برانگیز است. این حوزه با افراد یا گروهی از افراد سر و کار دارد که در تیم‌ها همکاری می‌کنند وقتی عوامل وضعیتی در کنار هم قرار می‌گیرند مطالعه این حوزه دشوارتر می‌شود. مطالعه رفتار سازمانی با رفتار مورد انتظار یک فرد در سازمان ارتباط دارد. احتمال آن‌که دو نفر در یک شرایط کاری خاص به شکل یکسان رفتار کنند اندک است.

وی ادامه داد: این به معنای قابلیت پیش‌بینی مدیر درباره رفتار مورد انتظار فرد است. رفتار انسان مطلق نیست. عامل انسانی در بهره‌وری نقش دارد. حوزه رفتار سازمانی به استنتاج-های مبتنی بر احساسات درونی وابسته نیست بلکه به دنبال گردآوری اطلاعات درباره یک موضوع به شیوه‌ای علمی و تحت شرایط کنترل‌شده است. این حوزه از اطلاعات استفاده می‌کند و یافته‌ها را طوری تفسیر می‌کند که بتوان رفتار یک فرد یا گروه را به مسیر مورد نظر هدایت کرد.

طوطیان‌اصفهانی با بیان این که سازمان‌ها در دنیای رقابتی کنونی مجبورند رشدمحور باشند گفت: این امر وقتی امکان‌پذیر می‌شود که بهره‌وری در خصوص تعداد محصولات تولیدی بدون نقص کیفی تضمین شود. غیبت و ترک خدمت کارکنان تأثیری منفی بر بهره‌وری دارد. ترک خدمت کارکنان نیز باعث افزایش هزینه تولید می‌شود.

وی افزود: ایجاد یک فرهنگ کاری مناسب برای مدیران نیز حائز اهمیت است. استفاده از اختیار، تفویض اختیارات خاص به زیردستان، تقسیم کار، ارتباطات اثربخش، الگوبرداری، بازمهندسی، بازطراحی شغل و توانمندسازی تعدادی از عوامل مهمی است که سازمان با استفاده از آن‌ها می‌تواند به شکل یک سازمان کارآمد فعالیت کند. این موضوع علاوه بر سازمان‌های تولیدی برای سازمان‌های خدماتی و اجتماعی نیز صدق می‌کند.

نویسنده کتاب "رفتار سازمانی پیشرفته" در پایان گفت: کتاب حاضر با هدف مطالعه رفتارسازمانی در بخش‌های (رفتار فردی، رفتار گروهی و رفتار سازمانی) تألیف شده است و امید است برای دانشجویان و علاقه‌مندان مفید و مؤثر باشد.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم


نظر شما :