آشنایی مسئولین دفاتر تسهیل گری با مشکلات معتادین

۰۹ تیر ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۹ کد : ۳۲۷۵۷ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۰۵
مسئولین و کارشناسان دفاتر تسهیل گری قم از نمایشگاه دائمی مواد مخدر  بازدید کردند.
آشنایی مسئولین دفاتر تسهیل گری با مشکلات معتادین

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم کارشناسان دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی شهر قائم و امین آباد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر از نمایشگاه دائمی مواد مخدر در محل اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم بازدید کردند.

ابوالفضل معرفی مدیر دفتر تسهیل گری و توسعه محلی شهر قائم با بیان این که این بازدید با هماهنگی اداره پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قم انجام شده است گفت: در این بازدید مسئولین نمایشگاه در خصوص تاریخچه اعتیاد، اصول پیشگیری و مبارزه با اعتیاد مطالبی را ارائه کرد. همچنین مسئول نمایشگاه در حالی کلیپی از مشکلات اجتماعی معتادان جامعه پخش می شد به سئوالات کارشناسان مراکز تسهیل گری پاسخ داد.

معرفی با تاکید بر این که آسیب های ناشی از مصرف مواد مخدر برای فرد و جامعه مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد می نماید، گفت: بنا بر آمارگیری دفتر تسهیلگری، بیش از 300 خانوار شهرقائم دارای سابقه مصرف مواد مخدر هستند که در این راستا با نهادهای ذی ربط تعاملات سازنده ای صورت گرفته است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در طول سال دایر است و هماهنگی های لازم با مسئولین نمایشگاه انجام شده است تا تیم های فعال محلی و نیز خانواده های درگیر مواد مخدر از نمایشگاه در فرصت های آتی بازدید داشته باشند.

وی با بیان اینکه دانشجویان، استادان دانشگاه و مدارس رسالت مهمی برای آگاهی مردم از مضرات مواد مخدر دارند افزود: در محله شهرقائم 253 روحانی و 53 نفر دارای تحصیلات حقوقی سکونت دارند که می توان از این ظرفیت برای توانمندسازی محله استفاده کرد.

گفتنی است هفته نخست تیرماه (5 الی 12 تیرماه) هفته مبارزه با مواد مخدر و ششم ژوئن مصادف با پنجم تیرماه، روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

کلید واژه ها: مبارزه مواد مخدر نمایشگاه بازدید پیشگیری دفتر تسهیلگری و توسعه محلی


نظر شما :