تصمیم گیری، قلب مدیریت سازمان است / کتاب "تصمیم‌گیری چندمعیاره: تکنیک‌ها و کاربردها" منتشر شد

۰۷ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۱ کد : ۳۲۶۲۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۱۲۶
مترجم کتاب "تصمیم گیری چندمعیاره: تکنیک‌ها و کاربردها" گفت: تصمیم گیری به عنوان قلب مدیریت و سیستم اعصاب سازمان توصیف شده است. تصمیم گیری به عنوان کانون تمرکز همه وظایف مدیریت نگریسته می شود. به عبارت دیگر، همه وظایف مدیریت و نیز همه فعالیت های سازمان در پرتو تصمیم گیری درست و در نتیجه اتخاذ تصمیمات صحیح انجام می گیرد.  تصمیمات غلط، کشتی سازمان را در اقیانوس طوفان زده تغییرات شتابان عصر ارتباطات و اطلاعات غرق می سازد و همه ساکنینش را به کام مرگ می برد.
تصمیم گیری، قلب مدیریت سازمان است / کتاب "تصمیم‌گیری چندمعیاره: تکنیک‌ها و کاربردها" منتشر شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم کتاب تصمیم گیری چندمعیاره (تکنیک‌ها و کاربردها) نوشته‌ی گدبلیر، هشی یونگ تزنگ و جنگ هوانگ با ترجمه دکتر صدیقه خورشید و نظارت و ویرایش دکتر مجید نیلی احمد آبادی در انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم به حوزه نشر کتاب راه یافت.

صدیقه خورشید در گفتگویی گفت: اهمیت تصمیم گیری از دیرباز مورد توجه دانشمندان نظام های  علمی گوناگونی مانند اقتصاد، روان شناسی، جامعه شناسی، مدیریت، تحقیق عملیات، مهندسی و ... بوده است که به توسعه نظریه ها و تکنیک های مختلف با هدف ارتقای اثربخشی تصمیمات مدیریتی در سازمان منجر شده است. در این راستا، تصمیم گیری چند معیاره به عنوان یک ابزار تصمیم گیری پیچیده ملاحظه می شود که دربرگیرنده عوامل کمی و کیفی است.

دانشیار مدیریت دانشگاه قم افزود: این تکنیک ها بر حسب هدف تحقیق به تکنیک های تصمیم گیری چند هدفه، تکنیک های تصمیم گیری چندمعیاره و تکنیک های تصمیم گیری چند شاخصه تقسیم شدند.

وی بیان کرد: در مجموع، همه تکنیک های تصمیم گیری کمی و کیفی به عنوان ابزارهای کمک تصمیم به مدیران و گردانندگان سازمان در اتخاذ تصمیم توسط دانشمندان نظام های علمی ریاضی و تحقیق عملیات توسعه یافته اند. این تکنیک ها با گذشت زمان با دستاوردهای علمی جدید مانند نظریه فازی، نظریه خاکستری و ... تلفیق شدند تا با شرایط واقعی تصمیم گیری تناسب بیشتری پیدا کنند.

خورشید ادامه داد: گدبلیر- هشی یونگ تزنگ به اتفاق جی- جنگ هوانگ در کتاب تصمیم گیری چندمعیاره سعی کردند تکنیک های تصمیم گیری و نمونه ای از کاربرد این تکنیک ها در تصمیم گیری مدیریتی در  جایگاه های مدیریتی و سازمانی ارائه دهند. اگرچه کتاب های زیادی به زبان فارسی با اقتباس از کتاب های اصلی تصمیم گیری چند معیاره در باره تکنیک های تصمیم گیری چند معیاره نوشته است، اما از جامعیت برخوردار نیستند.

دانشیار مدیریت دانشگاه قم افزود: کتاب تصمیم گیری چند معیاره: تکنیک ها و کاربردها می تواند نیاز محققان و دانشجویان رشته های متعددی را تامین کند که از تکنیک های تصمیم گیری در پژوهش های خود استفاده می کنند. به علاوه، این کتاب می تواند به عنوان یک منبع درسی برای درس نظریه های تصمیم گیری دانشجویان مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد مورد استفاده قرار بگیرد.

گفتنی است این کتاب در 434 صفحه و با قیمت 350,000 ریال در دسترس دانشجویان و علاقه مندان به دانش مدیریت قرار گرفته است.

کلید واژه ها: انتشارات جهاد دانشگاهی واحد استان قم تصمیم تکنیک تصمیم کتاب تصمیم تصمیم چندمعیاره تکنیک کتاب مدیریت


نظر شما :