هفت سال ناباروری من، در جهاد دانشگاهی به پایان رسید

۲۹ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۶:۴۱ کد : ۳۲۱۶۸ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۷۱۴۲
خانمی که برای بار دوم به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم مراجعه کرده بود و تمایلی به افشای نامش نداشت گفت: با هر آزمایش و عملی که انجام می دادم مشکل دیگری از من کشف می شد و من ناامید تر از قبل انگیزه ام را برای ادامه درمان از دست می دادم، گریه می کردم و فکر میکردم هیچ وقت بچه دار نمی شوم، اما امروز یک دختر سه سال و نیمه دارم که بسیار شیرین است.
هفت سال ناباروری من، در جهاد دانشگاهی به پایان رسید

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم خانم ف-ش در گفتگویی با تشریح روند درمانش گفت: سال 1388 وقتی یک سال از ازدواجمان می‌گذشت متوجه شدم که دچار ناباروری هستم، همسرم می‌گفت تا دوسال بچه نمی‌خواهیم بعد از دو سال در سال 1390 به مطب متخصصان مختلف زنان و زایمان در قم رفتیم و نتیجه ای نگرفتیم، درمانمان را سال 1393 در مراکز خصوصی و نیمه خصوصی تهران دنبال کردیم، سال 1395 در حالی که از برخورد نامناسب کادر درمان و خرج تراشی مراکز تهرانی خسته شده بودیم در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم تشکیل پرونده دادیم و سال 1396 فرزندمان را در آغوش گرفتیم.

ف-ش با اشاره به این که خواهر بزرگترم 30 سال است که نابارور است، گفت: اوایل که درمان را شروع کرده بودم از مشکل خودم خبر نداشتم، ناامید بودم و برای درمان انرژی نداشتم، اما خواهرم می‌گفت باید کفش آهنی به پا کنی و نا امید نشوی تا مثل من 30 سال بدون فرزند تنها نمانی.

وی با بیان این که تخمک من نابارور است ادامه داد: با هر آزمایش و عملی که انجام می‌دادم مشکل دیگری از من کشف می‌شد و من نا امید تر از قبل انگیزه خودم را برای ادامه درمان از دست می‌دادم، گریه می‌کردم و فکر می‌کردم هیچ وقت بچه دار نمی شوم.

وی ادامه داد: باید تخمک اهدایی می‌گرفتم، ابتدا خواهرم را به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم آوردم تا از او تخمک بگیرم اما ماماهای این مرکز گفتند نمی‌توانید از خواهرتان تخمک بگیرید، این را نمی‌دانستم اما گویا این یک دستورالعمل درمانی است که اجازه دریافت تخمک از اقوام درجه یک را نمی دهد.

ف-ش با اشاره به گذشته درمانی خود گفت: وقتی در تهران درمانم را دنبال می‌کردم تخمک را از خواهرم گرفته بودم، اما قلب جنین تشکیل نشد، در تهران گفته بودند می‌توانم از خواهرم تخمک بگیرم، این نوع اهدای دریافت تخمک اشتباه بزرگی است، واقعا جای تاسف است که بعضی از مراکز فقط هزینه اضافی برای مراجعینشان می‌تراشند.

وی افزود: خانم دیگری را برای دریافت تخمک به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم (رویا) آوردم و بعد از مشاوره و آزمایش گفتند به خاطر کم کاری تیروئید ممکن است تخمک‌های خوبی اهدا نکند.

ف-ش بیان کرد: اینجا به یک خانمی آشنا شدیم که برای اهدای تخمک به مرکز آمده بود، بعد از هفت سال ناباروری تخمک ایشان را گرفتیم و جنین شد با اولین انتقال باردار شدم و حالا یک فرزند دختر دارم که بسیار شیرین است.


کفش‌های آهنی ام را دوباره پوشیده ام

وی دلیل مراجعه مجددش به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم (رویا) را اقدام برای بارداری فرزند دوم عنوان کرد و گفت: گویا مشکلاتم از قبل بیشتر شده، اما مطمئنم نتیجه می‌گیرم، کفش‌های آهنی ام را دوباره پوشیده ام.

این مادر جوان با تاکید بر این که طبق ضوابطی که در کشور جاری است نمی تواند برای بار دوم تخمک اهدایی دریافت کند گفت: از همان تخمک هایی که اواخر سال 1395 دریافت کردم سه جنین فریز شده دارم که فقط یک بار شانس بارداری به من می‌دهد و میخواهم از آن استفاده کنم.

وی ادامه داد: برای من و همسرم جنسیت فرزند تفاوتی ندارد، چون طعم ناباروری را چشیده ایم و نگاه شیرین فرزندمان را به هر چیز دیگری ترجیح می‌دهیم.

مراجع مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: به زوجینی که با معضل ناباروری مواجه شده اند توصیه می‌کنم ناامید نشوند، اینجا جایی است که در نهایت نتیجه می‌گیرند، شاید درمان ناباروری سختی داشته باشد، اما اگر تحمل کنند ارزش دارد، یک نگاهی که فرزند سالم به شما می‌کند خیلی بیشتر از این سختی‌ها را برایتان جبران می‌کند.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم نام و نشانم منتشر شود، غیر از خواهرها و مادر خودم و شوهرم هیچ کس از روند درمان و دریافت تخمک اهدایی من باخبر نیست، شاید اگر این دروغ را نگفته بودم که خودم بعد از درمان باردار شده ام این موضوع الان اینقدر اهمیت نداشت، اما امروز نمی توانم با بیان این که تخمک اهدایی گرفته ام اعتماد فامیل را از خودم سلب کنم.


بچه شبیه اون خانم شده؟

ف-ش دلیل مخفی کاری اش را پرس و جوی مردم در خصوص شیوه درمانش بیان کرد و گفت: یک بار ماجرای درمان خودم را برای کسی که نمیشناختم بازگو کردم و او پرسید "الان بچه شبیه اون خانم شده؟"، این جمله من را خیلی آزار داد و تصمیم گرفتم هیچ وقت از روش درمانم برای کسی نگویم.

وی رفتار‌های نامناسب با خانم هایی که صاحب فرزند نشده اند را مصداق خضونت علیه زنان دانست و گفت: فرقی ندارد مشکل از آقا باشد یا خانم، مردم خانم را اذیت می‌کنند.

وی با تاکید بر این خشونت بیشتر از جانب خود زنان است بیان کرد: زنهای فامیل به بهانه آش رشته دعوتم می‌کردند و با سوالات ریز و درشتشان از علت ناباروری و روش بارداری ام را می‌پرسیدند و همین باعث شد اقبال کمتری به شرکت در مجالس زنانه داشته باشم.

کلید واژه ها: حس خوب مادر شدن


نظر شما :