دانشجویان با مهارت خودآگاهی آَشنا شدند

۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | ۲۱:۳۲ کد : ۳۲۰۰۶ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۱۳
وبینار مهارت خودآگاهی از سلسله وبینارهای مهارت های ده‌گانه زندگی با ارائه نرجس بلشلی روز شنبه ۲۲خردادماه در سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) برگزار شد.
دانشجویان با مهارت خودآگاهی آَشنا شدند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، نرجس بلشلی در این کارگاه ابتدا به مهارت‌های ده‌گانه زندگی اشاره کرد و گفت: مهارت‌های زندگی و مهارت‌های روانی – اجتماعی هستند که به ما کمک می‌کنند با نیازها و چالش‌های زندگی روزمره بهتر کنار بیاییم.

وی اداه داد: مهارت خودآگاهی، مهارت حل مساله، مهارت همدلی، روابط بین فردی، ارتباط موثر، مقابله با استرس، مدیریت هیجان، مهارت تصمیم گیری، تفکر خلاق و تفکر نقادانه مهارت‌های ده‌گانه زندگی را تشکیل می‌دهند که در این جلسه به مهارت خودآگاهی خواهیم پرداخت.

بلشلی گفت: خودآگاهی یعنی توانایی شناخت خود و آگاهی از نقاط ضعف و قوت، خواسته ها، ترس ها، رغبت‌ها و تمایلات خود؛ در واقع این توانایی به ما کمک می‌کند که تصویر واقع بینانه‌ای از خود داشته باشیم و حقوق و مسئولیت‌هایمان را بهتر بشناسیم.

وی افزود: مفهوم خودآگاهی، ضرورت مهارت خودآگاهی، عوامل رشد خودآگاهی، موانع خودآگاهی از جمله مباحثی بود که در این کارگاه بحث شد.

مدرس کارگاه مجازی مهارت خودآگاهی به بیان ویژگی‌های افراد خودآگاه پرداخت و گفت: افراد خودآگاه خصوصیات مثبت وتوانایی و استعدادهای خود را می‌شناسند و به آن‌ها افتخار می‌کنند. امکانات و محدودیت‌های خود را می‌شناسند، آرزوها، اهداف، نیازها، ترسها و انزجارهای خود را می‌شناسند و به افکار، احساسات و رفتار جاری خودآگاهی دارند.

گفتنی است سلسله کارگاه‌های کافه زندگی شنبه هر هفته از ساعت 16 در سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی (امجد) برگزار می‌شود.

کلید واژه ها: وبینار کافه زندگی


نظر شما :