برگزیدگان نسیم بهار تجلیل شدند

۲۳ خرداد ۱۴۰۰ | ۱۱:۳۳ کد : ۳۲۰۰۳ فرهنگی
تعداد بازدید:۴۴۴
آیین تجلیل از برگزیدگان مسابقه نسیم بهار به همت جهاددانشگاهی و بنیاد نخبگان استان قم برگزار شد.
برگزیدگان نسیم بهار تجلیل شدند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مسابقه نسیم بهار که با همکاری بنیاد بین‌المللی نهج‌البلاغه، جهاد دانشگاهی استان قم و بنیاد نخبگان استان قم برگزار شد، ۶۰ شرکت کننده داشت که از این تعداد ۳۵ نفر به سوالات پاسخ صحیح دادند.

حجت‌الاسلام ابولفضل اخوان در این مراسم گفت: میان قرآن و نهج البلاغه نقاط اشتراک زیادی وجود دارد؛ برخی از واژگان نهج‌البلاغه دقیقا واژگان قرآن هستند.

وی افزود: برای مثال نامه ۳۱ نهج البلاغه نامه حضرت علی (ع) به فرزندشان امام حسن مجتبی (ع) یا محمد حنفیه است و در قرآن نیز سوره سی و یکم سوره لقمان است که سفارشات و ‌وصیت های حضرت لقمان به فرزندانشان می‌باشد.

این مبلّغ نهج‌البلاغه در ادامه با اشاره به وجه اشتراک‌های قرآن‌ونهج‌البلاغه اظهار داشت: در آیات ۱۲ تا ۱۹ سوره لقمان به نکاتی همچون عدم شرک به خدا، نیکی به پدرومادر، معادباوری، صبر بر مصیبت ها، اخلاق مداری در روابط اجتماعی، امر به معروف و نهی از منکر و خداشناسی اشاره شده که این نکات در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه نیز آمده است.

وی افزود: مبادرت در ادب آموزی باید قبل از آموزش باشد، یعنی ابتدا باید پرورش باشد و سپس آموزش، اما متاسفانه در زمان کنونی این اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام زارعی عنوان کرد: همانطور که قرآن در جامعه امروزی مهجور مانده، نهج البلاغه نیز در جامعه کنونی مهجور مانده است و باید با برگزاری این گونه مسابقات و مراسمات این دو را از مهجورست در بیاوریم.

در پایان مراسم نفرات برتر معرفی شدند که طی آن مریم ابراهیمی از ایلام به عنوان نفر اول، بهمن حیدریان از کرمانشاه به عنوان نفر دوم، سمیه وفایی از قم، حامد ونکی از استان مرکزی و عارفه خرمی از قم به طور مشترک رتبه سوم را کسب کردند.


نظر شما :