مدیرعامل شرکت خانه معماگستران طرح هوشمند:

طراح بازی‌های آموزشی با فناوری‌های جدید در استان قم هستیم

۲۴ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۰ کد : ۲۶۹۸۵ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۰۴۴
ششمین رویداد آنلاین صندلی تجربه با حضور مهندس شمس الدینی مدیرعامل شرکت خانه معماگستران طرح هوشمند یکشنبه ۲۱ دی ماه در سامانه آموزش مجازی جهاد دانشگاهی "امجد" برگزار شد.
طراح بازی‌های آموزشی با فناوری‌های جدید در استان قم هستیم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم شمس الدینی در این رویداد گفت: در شرکت خانه معماگستران طرح هوشمند طراحی بازی‌های اتاق‌های فرار (escape room) انجام می‌شود و این اتاق‌ها طوری طراحی می‌شوند که کاملا طبیعی جلوه می‌کنند. محیط‌های مختلف را می‌توانیم در این قالب طراحی نماییم مثل بانک ها، موزه ها، بیمارستان‌ها و همه چیز طبیعی به نظر می‌رسد.

شمس الدینی افزود: این فناوری از سال2007 در کشور ژاپن برای اولین بار شروع شد پس از آن سایر کشورهای پیشرفته دنیا مانند مجارستان، مالزی، آمریکا شروع کردند و جزو پرطرفدارترین بازی‌های جهان به شمار می‌آید و حتی چندین فیلم در خصوص این موضوع اکران شده است.

مدیرعامل شرکت خانه معماگستران طرح هوشمند ادامه داد: این بازی کاملا یک بازی هوشمندانه همراه با تحرک کافی در افراد است. پیشنهاد می‌شود خانه‌های بازی و حتی گیم نت‌ها بتوانند از این فناوری در کنار کارشان استفاده نمایند و یک فضای جدید همراه با نوآوری در کارشان ایجاد نمایند.

وی افزود: در این اتاق‌ها شما وارد یک فضای معمایی می‌شوید و در آن فضا باید دنبال یک سرنخ باشید که شما را به هدف برساند. این بازی‌ها امروزه جزو پردرآمدترین بازی‌ها برای کشورها محصوب می‌شوند و در حال حتضر در کشورهایی مثل ژاپن ترویج دارد.

شمس الدینی گفت: در سال اول که این ایده به ذهن ما رسید در خیابان عطاران قم و فضای بسیار کوچکی را ایجاد کریم با گذشت زمان به دلیل کوچک بودن فضا ناچار به تغییر شدیم و در فضای بزرگتر دیگری در خیابان حجتیه مستقر شدیم.

شمس الدینی ادامه داد: در زمینه تبلیغات در سال اول هزینه زیادی کردیم ولی موق نبودیم چون راه را اشتباه رفتیم بعد ازمدتی متوجه شدیم برای این نوع کسب و کار بهترین نوع تبلیغ، تبلیغ چهره به چهره است و نیز یک بار تجربه کردن این بازی توسط افراد برای ما بهترین تبلیغ است.

وی عنوان کرد: در ایران سومین شرکت هستیم که طراحی این بازی‌ها را انجام می‌دهیم و اولین مجموعه در پارک علم و فناوری هستیم که موفق به اخذ گواهی صنایع خلاق شدیم.

شمس الدینی ادامه داد: در طراحی این اتاق‌ها سعی کردیم به کمک مشاورین و متخصصین، کاملا از نظر علمی و روان شناسی بررسی و تأیید آنها اخذ شود و‌ این مزیت ما نسبت به رقبا است.

مدیرعامل شرکت خانه معماگستران طرح هوشمند گفت: این یک بازی مجازی نیست، یک بازی کاملا حقیقی است و یک فضای جدید را تجربه خواهید کرد.

شمس الدینی افزود: بسته به نوع سناریوها اتاق‌ها به لحاظ متراژ، کیفیت، ظرفیت و تعداد افراد متفاوت هستند و هر کدام یک سناریو مخصوص به خود را دارد و داستان خودش را اجرا می‌کند. این اتاق‌ها بر اساس درجه IQ افراد و نیز هوش هیجانی افراد تنظیم می‌شوند.

وی گفت: نوآوری این سیستم این است که بحث آموزش و فرهنگ سازی را وارد این موضوع کردیم. در حال حاضر با مؤسسه تبیان اتاقی را طراحی و آماده کردیم و نیز با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز اتاقی را طراحی کردیم همچنین در شهر اهواز با عنوان فرار غافلگیرانه اتاقی را طراحی کردیم که استقبال خوبی صورت گرفت و سفارش‌های دیگر دریافت شده است. در حال حاضر در استان قم طراح بازی‌های آموزشی با فناوری‌های جدید شدیم. این فناوری قابلیت تعمیم دارد برای مثال می‌توانیم آن را به موضوعاتی ماند زلزله و مانورهای مربوطه به اینگونه حوادث و یا در موضوع گردشگری نیز می‌توان آن را تعمیم داد و برای این کار نیاز به حمیات معنوی و نیز فرهنگ سازی داریم.

شمس الدینی گفت: همانظور که می‌دانید بهترین نوع سیستم آموزشی در حین بازی اتفاق می‌افتد و این وجه تمایز این فناوری است. این مدل بازی مخاطبین آن متفاوت هستند و برای مثال اتاق موزه تا سن 10 سال است و بسته به نوع سناریو و گروه‌های سنی مختلف متفاوت است و قابلیت طراحی اختصاصی فضاها و معماها وجود دارد.

شمس الدینی گفت :فناوری این بازی سه فاز دارد : آنالیز رفتاری، سناریو نویسی و معمانویسی، تست بازی و رفع مشکلات که برای ایجاد هر بازی حدودا 3 ماه وقت با تمرکز بالا نیاز دارد و راه اندازی هر اتاق هوشمند بازی بسته به نوع شرایط از 50 میلیون تا 100 میلیون هزینه دارد که نسبت به سایر رقبا پایین ترین هزینه را دارد و حدودا یک سوم سایر شرکت‌ها هستیم.

وی افزود: مدل درآمدزایی براین اساس است که هر اتاق درهر ساعت می‌تواند مبلغی را دریافت نماید و یا اینکه می‌توانیم برای هر فردی ورودی با مبلغ معین تعیین کرد و هر اتاق بر اساس ظرفیت افراد مدل درآمدزایی اش مشخص می‌شود.

کلید واژه ها: سازمان تجاری سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی دفتر قم صندلی تجربه


نظر شما :