سوپروایزر آزمایشگاه طبی مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی قم تشریح کرد

آزمایش‌های فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در روزهای تحریم

۲۵ آبان ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰ کد : ۲۴۷۲۲ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۱۲۴۷
سوپروایز آزمایشگاه طبی مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی گفت: به دلیل اینکه برخی از مراجعه کنندگان مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی قم ازسایر شهرها هستند، سعی می‌شود نتیجه آزمایشات در سریع ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت انجام بشود تاسیکل درمانی مراجعه کنندگان با تاخیر مواجه نشود.
آزمایش‌های فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی در روزهای تحریم

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مهدی یزدانی آرا، سوپروایزر آزمایشگاه طبی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد‎‌ دانشگاهی قم، در گفت‌وگویی عنوان کرد: از لحاظ تجهیزات امکان انجام همه ی آزمایشات از جمله تست های بیوشیمی و ... را داریم اما بیشترین تمرکز و خرید کیت، مربوط به آزمایشات ناباروری است و بیش از 90درصد آزمایشات مربوط به آزمایشات هورمونی و ویروس شناسی بوده  که در بحث ناباروری از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی بیان کرد: در حالیکه از بروزترین دستگاه‌ها و با کیفیت ترین کیت‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کنیم، اما نسبت به برخی از آزمایشگاه‌های سطح استان، تعرفه های مناسب تری داریم، همچنین دربرخی از آزمایشات نسبت به سایر آزمایشگاه‌های در سطح استان از دقت بالاتری نیز برخوردار هستیم؛ برای مثال در آزمایش AMH به جای استفاده از کیت‌های Elisa از کیت‌های دستگاهی که چندین برابر قیمت دارند، استفاده می‌کنیم؛ زیرا به اهمیت دقت در نتیجه آزمایشات ناباروری آگاه هستیم.

یزدانی آرا با بیان اینکه دقیق نبودن جواب تست‌ها سبب تعارض با نتیجه سونوگرافی و سایر آزمایشات می‌شود و ممکن است سیکل درمانی بیمار به مشکل خورده و با تاخیر مواجه شود، خاطرنشان کرد: تهیه کیت‌های Elisa بسیار آسان تر بوده و از نظر سود دهی نیز برای آزمایشگاه بهتر است و سایر آزمایشگاه‌های سطح شهر نیز از این نوع کیت استفاده می‌کنند؛ زیرا برای آنها جنبه اقتصادی اهمیت بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه به دلیل اینکه برخی از مراجعه کنندگان مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم از سایر شهرها هستند، اظهار کرد: سعی می‌شود نتیجه آزمایشات در سریع‌ترین زمان ممکن و با بالاترین دقت انجام شود، اظهار کرد: متاسفانه مدتی است به دلیل تحریم‌ها در تهیه برخی از کیت‌های آزمایشگاهی با مشکلاتی مواجه هستیم.

کلید واژه ها: آزمایشگاه آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی واحد استان قم مرکز درمان ناباروری رویا


نظر شما :