/حس خوب مادر شدن/

انتظار ۶ ساله برای حس رویایی مادر شدن

۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۴ کد : ۲۳۳۴۱ پژوهش و فناوری اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۵۸
زوج هایی که با حضور در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قم صاحب فرزند شدند، حس مادرانگی خود را با مخاطبان در میان می گذارند.
انتظار ۶ ساله برای حس رویایی مادر شدن

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان قم، مادر اترین و آتریسا که در مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری رویا (وابسته به جهاد دانشگاهی صاحب فرزند شده است در گفتگویی بیان کرد: وقتی  بعد از خروج از اتاق عمل برای اولین دفعه فرزندم رو در آغوش گرفتم برایم قابل باور نبود و احساسی مانند خواب داشتم، زمانیکه صورت فرزندم رو به صورت خودم چسباندم متوجه شدم که رویای چند ساله ام به واقعیت تبدیل شده است.

مادر اترین و آتریسا که بعد از ۶ سال موفق به بارداری شده اند، در تعریف ماجرای درمان ناباروری شان، بیان کرد: با اینکه در سن پایین ازدواج کرده بودم اما علاقه‌ای فراوان به بچه‌دار شدن داشتم و اولین بار در سن ۱۵ سالگی برای باردارشدن به پزشک مراجعه کردم اما به دلیل سن پایین‌ام دکتر مخالفت کرد، تا سه سال اصرارهای من و مخالفت‌های پزشک ادامه داشت.

وی ادامه داد: بالاخره در سن ۱۸ سالگی برای درمان ناباروری اقدام کردم اما علی‌رغم سه دوره مصرف دارو نتیجه نگرفتم و به پیشنهاد دکتر، همراه همسرم به مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی مراجعه کردم که بعد از آزمایش‌هایی که به اتفاق همسرم انجام دادیم متوجه تنبلی تخمدان خودم  و بیماری واریکوسل همسرم شدیم.

وی با اشاره بر اینکه سه ماه بعد از عمل همسرش برای بارداری با روشIUI اقدام کرده است  عنوان کرد: سه بار روش IUI را امتحان کردیم اما نتیجه نگرفتیم، با نا امیدی کامل دیگر اقدام نکردیم؛ اما بعد از مدتی به اصرار همسرم دوباره به مرکز مراجعه کردیم که این بار روشIVF را پیشنهاد دادند.

وی با بیان اینکه بعد از مصرف داروها و آمپول های فراوان از هشت تخمکی که خارج کردند چهار جنین تشکیل شد که دوتا از انها را انتقال داده و دو تا دیگر را فریز کردند؛ ادامه داد: وقتی که مسئول آزمایگاه گفت که خبرهای خوبی دارد برایم قابل باور نبود و به خاطر نامیدی و استرس فراوان مرتب سوال می‌کردم که جواب مثبت است  یا منفی؟ و حتی زمانی که مسئول ازمایشگاه با خنده گفت که خبر خوب یعنی اینکه جواب آزمایش مثبت است، باز هم باور نمی‌کردم.

 وی با بیان اینکه به دلیل سه تجربه نا موفق و تلخ گذشته امیدی به نتیجه گیری نداشته است، اظهار کرد: در طی این دوران همسرم معتقد بود که این دفعه حتما نتیجه می‌گیریم و صاحب بچه‌های دوقلو می‌شویم و خدا را شکر گفته همسرم به حقیقت پیوست و بعد از دوسال رفت وآمد،در اولین دفعه ی انجام روشIVF نتیجه گرفتیم و صاحب یک دوقلوی سالم و زیبا شدیم.

مادر اترین وآتریسا با احساس وصف ناپذیر عنوان کرد: وقتی  بعد از خروج از اتاق عمل برای اولین بار فرزندم رو در آغوش گرفتم برایم قابل باور نبود و احساسی مانند  خواب داشتم و زمانیکه صورت فرزندم رو به صورت خودم چسباندم متوجه شدم که رویای چند ساله ام به واقعیت تبدیل شده است.

مادر آترین واتریسا در انتها بابیان اینکه در آن دوران بسیار ناامید و پریشان بودم، خطاب به زوج‌های نابارور گفت: همیشه با امیدواری کامل به خداوند اعتماد داشته باشند؛ زیرا همه‌ی اشخاص روزی صاحب فرزند می‌شوند.

مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری رویا (وابسته به جهاد دانشگاهی واحد استان قم) در سال مراجعه بیش از  2500  روجین را ثبت کرده و با به کارگیری روش‌های علمی در بالاترین سطح از استانداردهای جهانی توان و تخصص ایرانی را همواره با دستیابی به آمار موفقیت عمل‌های درمانی همسان یا بیش از متوسط جهانی به اثبات رسانده است.

کلید واژه ها: درمان ناباروری مرکز درمان ناباروری ایسنا حس خوب مادر شدن


نظر شما :