فعالیت‌های نهضت سواد آموزی در محله شهرقائم تسهیل شد

۰۲ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۵۴ کد : ۲۲۰۳۴ فرهنگی اخبار دسته اول
تعداد بازدید:۹۰۰
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم از امضا تفاهم نامه با نهضت سواد آموزی استان در جهت مقابله با بی‌سوادی خبر داد.
فعالیت‌های نهضت سواد آموزی در محله شهرقائم تسهیل شد

علی حسینی با اعلام این خبر، عنوان کرد: با توجه به آمارهای بدست آمده از فعالیت‌های یکسال گذشته دفتر تسهیلگری جهاد دانشگاهی در محله شهرقائم، نرخ بی سوادی در این محله 17 درصد است که نسبت به میانگین نرخ بی‌سوادی استان قم، به هیچ عنوان مطلوب نیست و  باید در جهت مقابله با بی‌سوادی در این محله، برنامه‌های کاربردی و موثر، عملیاتی شود.

وی بیان کرد: آمار بالای بی‌سوادی نشان دهنده آسیب پذیر بودن جامعه نسبت به آسیب‌های اجتماعی است و مقابله با بی‌سوادی تاثیر مستقیمی در کاهش بزه‌کاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت و برهمین اساس باید در این زمینه برنامه ریزی جدی صورت گیرد.

حسینی افزود: با توجه به دغدغه‌مندی جهاد دانشگاهی و همچنین فعالیت دفتر تسهیلگری و توسعه محلی این نهاد در محله شهر قائم، پس از جلسات متعدد با اداره کل نهضت سواد آموزی استان و بررسی آمارها و وضعیت بی‌سوادی در این محله، روند تعامل و همکاری‌های بیشتر آغاز شد که این مهم به امضا تفاهم نامه همکاری بین این دو نهاد منجر شد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی قم تصریح کرد: پیرو این تفاهم‌نامه، اطلاع رسانی، تبلیغات، تامین آموزش دهندگان و شناسایی بی‌سوادان و جذب آنان بر عهده دفتر تسهیلگری خواهد بود و امیدواریم با این تفاهم‌نامه قدم‌های خوبی در راستای کاهش نرخ بی‌سوادی در این محله برداشته شود.

کلید واژه ها: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی


نظر شما :